Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 779 ggr
Solvide
0

Vattenflaska i badrumskorg

Om man har t ex en SAMLA-låda till mössen, kan det ju vara lite knepigt med Vattenflaskan. Jag kom på att man kan sätta en badrumskorg med sugproppar på "burväggen" och fästa flaskan i den. Tror ni att det kan funka?

Terato
0

Prova, vet jag!

Annars kan man ta kardborrband och limma fast ena på väggen i SAMLA-lådan och den andra på flaskan.

Det man bör tänka på är att locket på flaskan bör vara ordentligt påskruvat när man limmar så att bandet hamnar på rätt plats. Sen ska man tänka på att inte limma bandet för lågt på lådan så att flaskan hamnar förlångt ner. Dessutom behöver man ha ett särskilt lim. Det mesta fäster inte på den typ av plast som såna lådor är gjorda av. Jag använde Epotex. Provade superlim innan men det funkade inte alls! (jo, på mig, mina fingrar blev helt ihoplimmade! Gahh, vad jag hatar superlim!)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Solvide
0

Men då blir ju kardborrebandet blött när man diskar flaskan. Tänker att det inte fäster så bra då?

TantSelma
0

Vi har Vattenflaskan i badrumskorg i akvariet. Perfekt. Lagomstor badrumskorg med sugproppar kostade 20-30 kronor.

Solvide
0

#3 Klättrar mössen på den? Gör väl inget iof.

TantSelma
0

Ja, de klättrar. Korgen är så liten så att de inte ryms mellan flaskan och korgkanten. Har klurat på att också köpa en större likadan badrumskorg för dem att klättra på.

Solvide
0

Hahaha, korkad fråga jag ställde egentligen. Klättrar MÖSS? *asg*

Bim
0

kolla på hamsterifokus och säk på ikalådor, jöättemånga bra lösningar på det du frågar! :D

Terato
0

#2 Ja, fast jag ahr inte haft några problem med det!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se