Vattnadal presenterar U-kullen

Den där lilla var då bra söt, och ett fint namn har den också..:)

Sen finns det en black texel, som jag fotade, men tydligen tappade jag bort det. Hon är inte direkt färgavlad dock. Heter Ugnsbakad Tomat.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ohh, men ungsbakat äpple var också underbart söt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Men… Åh… Dumma dig, man blir ju helt bebissjuk! Ugnsbakad Kassler och Ugnsbakat Äpple är alldeles för söta, det är bannemig inte lagligt ens! ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Ugnsbakad Tomat - hon blev svart !!! Brändes hon vid?? ![]()
Oops, förlåt 
Sickena härliga sötnosar!!!!! ![]()

#2 Vilka härliga färger/härliga teckningar!

# 10 Men tänk, det var precis så jag tänkte. Tomater i ugnen blir ALLTID svarta! Hon ska flytta till Pimu, om hon inte ångrar sig när fotot kommer upp!
Ev är äpplet tingat…
MVH Elin

Helt galet söta! Äpple är en kille va? Är ju så sugen på tjejer igen. Men du bor väl väldigt långt från Göteborg?

I den här tråden finns bara honor. Har en hane i kombinationen, en agouti banded longhair, som stannar här om inte Sara vill ha honom!
Äpplet är som sagt troligen tingat (2 intressenter) men de långhåriga Falukorven och Kassler är otingade.
MVH Elin

Men Vattendal, jag sa ju först. Får jag inte köpa henne blir Duna buren väldigt tom. *Snyftar lite*
Audiatur et altera pars

Inte först. En tjej som köpt möss av mig förr kontaktade mig tom innan fotona kom upp, och tydligen var bandad texel drömmen just nu.
Sen struntar jag som allra oftast i först, utan går efter annat. Dyker det upp någon som säger "vill ha" och har skitbra argument så kan det bli den som får henne. Går på lämpligheten, vad som känns bäst och vad köparen ska ha den till. Någon som har stor användning för en mus i sin vidare texel eller bandad avel kan få gå före ibland. Jag gör som jag vill, så att det känns bäst för mig, typ, tror jag.
MVH Elin

haha, jag vet att du gör så. Exakt som ajg gör med mina illrar. Inget konstigt i det. Bara skämtade lite och försökte fjäska liiiite 
Audiatur et altera pars

Klart man få fjäska, och skämta. Tänkte bara att det är bäst att jag är övertydlig med hur jag tänker. Folk som inte föder upp kan lätt missuppfatta och bli sura!
MVH Elin

Äpplet flyttar hem till Tassar, så var det klart!
MVH Elin

#18: Jag hör inte dit :-)
#19: Vad ledsamt för mig men kul för Tassar. Får se till att lägga ut riktigt mycket bilder på henne så man får se henne framöver. ;-)
Audiatur et altera pars
ah! krullbullar! mums!

Nu är korven tingad, och är det stort intresse för texel, så kanske Laxen kan flytta…
MVH Elin
Yeeaah .. right .. att jag skulle ångra mig på "Tomaten" .. 
hon var/är juh såååå fiiiin !!!

Då jag sparar Ungnsbakad frukt, bl tex, så är Laxen #5 Till salu!
MVH Elin