Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1250 ggr
Pimu
0

SÖKES !!

långhår o texel .. hanar ..

bifoga gärna me bild i denna tråd eller PM

Vattnadal
0

Texel kan jag nog ha, agouti. Har dock inte alls bestämt vad som ska behåkllas eller inte. Har inte tid att bestämma det riktigt än heller. Foton och lite bestämt kan komma fetre att det är klart med visningar här. Underbara Robigus, si-ag tex är i alla fall pappa.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Theriss]
0

Ska de vara sällskap eller avel? Är det endast till sällskap så har jag äldre snälla pojkar som kan flytta.

Pimu
0

#1 .. låter bra de ..
#2 .. Avels hanar vill jag ha .. *thi hi*

Grodan
0

#0 nä inte pm - vi andra vill också se

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
0

Klart jag tar det i tråden! Det kanske finns fler som vill ha hanar!Skrattande

MVH Elin

Pimu
0

.. puttar upp lite ..

Vattnadal
0

Jag myste lite med dem nyss, har en hel hög, och behöver inte ha alla kvar. Agoutigrabbar i texel, f 6/5 handlar det om i alla fall. Håller en tumme att det inte blir några visningar i helgen, så att jag efter jobbet på söndag kan få ha tid att fota och lägga upp här, eller senast på söndag!

MVH Elin

Pimu
0

.. låter bra .. ska bli kul att se ..

amaira
0

Jag kan tänkta mig att sälja Tinto-Björn till dig. Inte nu medetsamma, men du får ta honom om du vill ha honom.

Senast på utställningen i augusti är han din. Men jag släpper honom nog tidigare, behöver hans plats… Foton kommer om en stund, nu ska jag fixa frukost.

amaira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tinto-Björn, cinnamon/tan/berkshire, satin långhår. Född 19 april 2008.

Far: Kola-Björn, chocolate/tan e. Noggi-Björn skh engelsk typ , och Nikki skh eng-sve, båda chocolate/tan.

Mor: Ivra, cinnamon, satin långhår, svensk typ, e. Godis-Björn, champagne-argente/berkshire kh, och Bim, agouti/tan slh.

Han håller just på att tappa det sista av sin långa "bebispäls". Den hänger kvar lite på sidorna och bak. Den nya vuxenpälsen är härligt glänsande cinnamonfärg.

Han är kullbror till Trioche, Tamara, och Tissetass som var med på musträffen sist.

amaira
0

Dock finns det "ilskna hanar" i hans stam, den som ingår i min långsiktiga avelsplan. Det behöver du veta, för även om det har blivit mycket bättre, lär dessa dyka upp igen i framtiden, så jag är lite försiktig med att sälja hanar även av denna anledning.

amaira
0

Han är söt! Men lite för "ivrig" för att passa mig helt och fullt. Han har också några få vita hårstrån i pannan, som inte längre syns. Tror jag. Däremot har han en "virvel" eller något där, det blir liksom ett "hack" i pälsen, så han kan ibland se ut som om han har en liten kal fläck i pannan. Syns inte på något foto.

Han tillhör inte mina fotomodeller, utan vänder oftast baken till och ska iväg och undersöka något nytt.

amaira
0

Såhär ser hans gulliga mage ut, när jag ber honom visa den. Flört

amaira
0

Kullbror Tacino-Björn blir kvar! Han är en fin och mycket snäll och lugn grabb, himla gullig!

amaira
0

Pimu, om du söker på "Tamara går på musmöte" får du fram tråden med Tintos kullsyskon, en bild på mamma Ivra, och även en på Tinto som liten (om man nu ser så mycket).

Trioche är min favorit i kullen, tätt följt av Tacino. De har det bästa temeramentet, är lugna och fina. Förfadern Figaro slår igenom starkt här.  Kul!

Pimu
0

Tack amaira .. han är jätte fiin ..

Pimu
0

.. väntar på lite texel bilder ..

Pimu
0

putt

Pimu
0

Nu är TinTo här .. o han är sååå fiiiiin .. *pussar på honom*

Grodan
0

Hoppas du är nöjd då! Skrattande

Pimu
0

Japp .. jätte nöjd .. men .. vill ändå ha en texel oxå ..

Vattnadal
0

Men vilken tur att jag har fått in några foton i datorn nu äntligen!

Har haft lite kötrigt med visningar, jobba, hinna med familjen osv osv. Imorrn hoppas vi på sista visningen…

Här kommer i alla fall en näve agoutikrull! The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=73617424-39a9-469e-a31b-54edf2b1a74b&Filename=p9allapojkar.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

Så några porträtt.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=251d8737-09d3-44eb-bef5-5bb99b41889a&Filename=p91.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=24fbec26-9172-4f43-b9ab-90739ea0e15d&Filename=p92.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=43a7fdb7-76be-4911-b379-7d2d8a66bb80&Filename=p93.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

Sen har jag ju inte alls hunnit bestämma vilka som måste stanna, och vilka som kanske kan få flytta än. De är inte SÅ gamla än, bara bebbar, f 6/5.

The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=637844d0-de7b-4838-bacc-ab32f9ccf850&Filename=p94.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Grodan
0

den på bilden i #25 är söt

Pimu
0

Ja .. dom var/är söta .. men .. vill nog ha mer "krulliga" ändå ..

Vattnadal
0

Ska fixa bebisfoto på pappa och vuxendito, samt om jag har på mamman. De är riktigt bra krullisar som vuxna. Pälsen på krulisar förändras med ålderns. De här små hade massor av lånag krulliga kjolar de tappat.

Fast jag ska å andra sidan inte tjata. Jag behåller alla så länge de kan bo ihop, vilket troliegn blir länge. Måste jag dela dem, lägger jag upp foton på de som ska säljas då. Är någon intresserad när den dagen kommer, är det ju bäst för alla. Då kan grabbarna bo ihop så länge de trvis ihop!

MVH Elin

Terato
0

Elin, är det svensktypat? De ser ju rätt svenska ut i mina otränade ögon..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

amaira
0

ÅH vad de är fina Elin!! Riktiga snyggisar!!

Härligt att Tin To (vad gulligt det blev!) har "kommit hem" och fått ett hem. Roligt att du gillar sötnosen.

Vattnadal
0

Jo, det finns nån gnutta engelskt, men det är väldigt lite. Nu efter pälsbytet är en del luite korta, trots att det är riktigt bra texlar som föräldrar. Hoppas att det växer på sig mer i längd. Sen är jag lite missnöjd med sotning på nån av dem… Vill ha snygga röda agoutisar, inte mörka med ål på ryggen…

Fast det här är ju ingen färgavelskull direkt…

MVH Elin

Vattnadal
0

Nu har jag 4 av dem kvar (2 flyttade till Kaisa), och sen deras underbara far gick ur tiden är det aningen tjafsigt i buren. De är ca 5 mån nu, stressar upp varandra en aning, men biter inte. Måste dela dem, och säljer 1-2 av dem.

En av dem är blind på ett öga efter en skada första veckorna, Pralinparfait.

MVH Elin

Vattnadal
0

Så Plommontårta.

Den enda jag egentligen vill sälja…

MVH Elin

Vattnadal
0

Petit Fours.

MVH Elin

Vattnadal
0

Så krullmonstret Pecannötspaj.

MVH Elin

Pimu
0

.. men .. fyyy på dig Elin .. du får inte gööööra så här till mig .. sätta upp bilder på Pralin el. Pecan .. i'm in love .. SkrikandesOskyldig

gulzebra
0

#36: O M G vilket underbart krull! Förvånad

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Vattnadal
0

Varken pajen eller petit flyttar, kan jag ju säga. Kan sälja tårtan eller pralinen, eller båda.

#28 Jag SA ju att de skulle krulla till sig när de blev lite äldre!

MVH Elin

Pimu
0

Hmmm .. SkrikandesGråter

Vattnadal
0

Tårtan och pralinen kan flytta, de andra stannar. Gillar egentligen Pralinen väldigt mycket oxå…Skäms

MVH Elin

Pimu
0

Pralinen är juh väldigt söt (som jag skrev tidigare) .. Foten i munnen

Vattnadal
0

Enda felet på pralinen är att ögat är skadat. Veckan efter han öppnade det fick han en skada på det, så det är grått och han är troligen helt blind på det.

Han är underbar annars!

MVH Elin

Pimu
0

.. som sagt .. har jag blivit intresserad av (fler) honom genom o bara titta på foton .. så de visar sig hur jag gör .. Oskyldig

Terato
0

Antingen får Vattnadal eller Pimu byta presentationsbild! Gaaahh, vad förvirrad jag blir! Tungan ute

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pimu
0

He he he .. jo, våra bilder är rätt förvirrande lika ..  jag hade ändå tänkt på att göra de innan .. men inte blivit av .. Tungan ute