tråkig nyhet
Jag vet inte riktigt vart mitt musintresse tog vägen! Det bara försvann. De får inte den uppmärksamheten de borde få och det gör mig ledsen på mig själv när jag inte ger dem den.
Så jag har bestämt mig för att omplacera dem. Om det inte är så att Grodan vill ha tillbaka dem jag köpte av henne följer även Zanzibar och Zamora med till den nya ägaren.
Jag antar att jag ska vara glad för att jag inte skaffade mig en hane och fick massa kullar på dem.
Om allt går som det ska tar jag med mig mössen till Göteborg när jag ska dit den 10e för att tatuera mig.
(visste inte var jag skulle lägga inlägget)
oj va trist…Hur många möss har du ?

6st har jag. Och jag måste erkänna att jag har dragit mig för att tala om det här för jag skäms för att jag förlorat intresset för liv jag har tagit mig an. Det känns inte alls bra.
Jo men jag har känt likadant som dig så känn inte så…
Har plats för flera möss och skulle gärna ta dem men när dom måste till helsingfors så blir det kämpigt…
Hoppas någon som bor närmare visar intresse så du får det löst snabbt. För både Din och deras skull

#2 Skäms inte. Det är sånt som händer. Huvudsaken är att du är beredd att ta ansvar för dem hela vägen vad som än händer. Att leta omplaceringshem är bra men du får också vara förberedd på att kanske behöva ha dem kvar om du inte hittar något.
Min åsikt är att möss inte behöver människor. De behöver varandra och mycket att göra och yta att springa på. Om du känner att du inte har intresse för att greja med dem så låt dem bo på en plats där de kan gå in och ut ur buren som de vill. Ha inte dåligt samvete! Då blir det jobbigt att ha djur.
Om du har någon hona som är över året ställer jag hemskt gärna upp som omplaceringshem! Har dock inte direkt vägarna förbi göteborg men det går säkert att hitta transport!
Älskar mina stora små vänner..

Tack för era värmande komentaren!
Jag kanske uttryckte mig lite klumpigt, det jag menade med att om allt går som det ska så tar jag med mig mössen till göteborg den 10e när jag ska tatuera mig, alltså så har jag redan hittat ett hem och så länge det inte blir några ändringar eller händer något så flyttar dom då.

Ja, eller så är det jag som läser lite klumpigt! :P
Vilken tur att du har hittat ett hem!
Älskar mina stora små vänner..

Ja, det känns riktigt skönt. Lite av en slump var det också.
Ibland blir det så med musintresset, det blir lite mindre aktivt. Det behöver inte betyda att man måste göra sig av med mössen. Det är ju trots allt inte djur som lever så länge.
Honorna från Morakullan´s får du gärna omplacera med sina kompisar.