15 September - Godmorgon
Så var vi halvvägs in i september också. Tiden går bra fort eller hur? Och visst är det härligt att vädret är så underbart, men ska ärligt erkänna att även om jag vill ha sol o blå himmel så får det gärna bli lite lite svalare luft ute även på dagen.
Och alla myggor, flugor, getingar o fästingar gärna försvinna. Har helt klart fått nog av dom.
Idag ska jag ha tvättstugan… klippa ner en hund kort så att pälsen hinner växa ut på gammeltanten innan kylan sätter in….
Försöka baxa runt möblerna så att jag får skura golvet ordentligt o sen bona … blir ju så fint….
Sen bara ta det lungt o fridfullt…
Har nämligen sovit lite dåligt i natt…. kännt en oro i hela kroppen… tror det beror på att vi stängt igen fönstrena så att det inte ska bli så kallt på natten - musbebisar *ler* o då blir det lite varmt för mig som vill ha svalt så man får ha extra täcken på…. *ler*
Se vilken spännande fredag *ler*

Ja glömde .. kommer att starta den med en McDonaldsfrukost… *Ler* se så ickenyttig jag är idag… men bara älskar deras yoghurt
fy… så onyttigt
jag träffa Kurre ekorre som hade ett litet problem, han försökte springa upp på ett plåttak… men halkade ner hela tiden… dåggen lyckades skrämma Kurre… och en töntig jakt inträffade (fy på mig ha hunden lös… oj oj) gah, vilka akrobater de är ekorrar…

Ja onyttigt men gott.. o det bästa är nog ialla fall sällskap o lite prata skit *ler*….
vem pratar du med på mackedonalds? clownen? *fniss* eller leksakerna i barnmenyn… LOL 
eller har du bara med dig en spegel? 
mandymoo mandymoo har du tappat en skoooo… tra la la la 
hihi, vad söta ni är :)
Jag ska snart fara iväg till dagis, jobbar 9-18 idag.
Har nyss varit ute med hundarna, följde lillebror till skolan och fick en mysig pratstund med min gullesnutt :)
just grattis till din FASTA anställning på hemtjänsten!!! det är inte ofta man får säga så idag till folk… mitt drömjobb utannonserades förra veckan o jag önskar jag var frisk nog att kunna söka det…

Jag ska fixa lite hemma, efter att ha sovit 10 timmar! Är fortfarande lite nyvaken, och hundarna tassar omkring och väljer nya "sova-vidare-till-matte-är-alert-ställen". Ska ut med dem, frukostera oss allihopa, städa golven (2-3 kartonger har varit godispaket till hundarna och är utspridda på hela nedervåningen), lägga på nya mattor, byta vatten i aqua-terrariet, lilla killi-burken och saltvattensakvariet. Övriga småttingar här hemma ska ha ny mat blandad, mat och vatten och kanske en eller annan puss. Fågelburen måste jag städa, men det är snabbt gjort i alla fall.
Finns det tid över efter det, tänkte jag bada Cora och Vidar. Raksha badade igår, och Piro ska bada ikväll, med dyrt shampo och tom balsam, för han ska på stora husky-rasspecialen imorrn, och då måste han ju vara ren och fluffig, eftersom han inte hunnit pälsa på helt efter fällningen.
Ska in till stan på em, handla lite gott, vaccinera Piro och sedan plocka upp Krister för en date i Boulongern (stadsparken) med min syster, man och deras bebis (de hälsar på från från Uppsala.) Då får vi träna hundmöten, mysig promenad med syster, picknick och så kan jag utställningsträna en sväng med Piro och få hjälp att träna på titta på tänder och klämma på pungen!
Väl hemma ikväll ska vi nog förbereda packning och matsäck till imorrn, för vi ska väl upp långt före gryningen, då vi ska vara i Evertsberg till 7, antar jag…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja nu har du kommit på mig…. det är ju bara för att få leka i bollbadet jag åker dig *Ler*…. och jag bara måste ha minst en leksak i veckan…l

wow, har de bollhav på mackedonalds…
elin, du e så aktiv så ja undrar om du har springmask… haha

Ja sen lyckades vi shoppa också *ler*….
var till Granngårn och shoppade lite reavaror…. ja det var till häst så jag shoppade inte så mycket mer än 4 st bandageunderlägg… tjocka fina beiga stora… hade kostat 500 kr för 4 nu 250 kr… o nej jag ska inte ha dom på benen på möss eller hundar *ler*… utan som liggunderlag i hundburarna… dom är så bra kvalitet på… tvättas hur många gånger som helst… o så lagom att vika på mitten o då blir dom mjuka o goa *ler*…. så får vovvarna lite nytt o mysigt att ligga på i sina burar… har alltid 2 st som står öppna så att dom kan gå undan när dom vill.. visserligen sover dom mest i sängen men ibland så lägger dom sig där… för att äta frisöron för det får man inte göra i sängen *ler*….
Fästingar kan finnas även in i December om det är en mild vinter. Fästingar vaknar då det är 3-4+ grader.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jaaaaaaaaaa bollbad… har läst att det är mycket bra och avkopplande att även som vuxen vara i bollbad… kanske man ska leta upp den artikeln o ta med om någon säger att man inte får vara där *ler*
men är det hårda vintrar så dör de… jag har nästan inte haft några fästingar på min hund i år o jag bor i ett fästingrikt område…