Medlem utan medlemsnummer??
Tänkte börja anmäla möss via nätet (svemus hemsidan) till minnesutställningen - men snubblade redan på rad 2 och fick sluta.
Jag är medlem, och saknar medlemsnummer. Gäller förresten Terato också. (Bl.a. därför ställde hon inte sist heller, tror jag)
Kanske ska Svemus på något vis se till att medlemmarna åtminstone får reda på sitt medlemsnummer på något vis, när de/vi betalat medlmesavgiften?
Någon bekräftelse på mitt medlemsskap har jag inte fått, inte heller fick jag senaste Husmusen.
Jag vet att jag blivit medlem, eftersom både Anna och Anna sett det, och jag pratat med båda, förut. Har inte bett om att få veta medlemsnummer, måste jag det??

Vi har inte något register just nu, så det blir inga medlemsnummer till nya medlemmar. Har själv fått meddela en annan ny medlem samma sak. Skälet vill jag inte gå in på.
Vi väntar på nya Husmusen som är försenad 2 veckor i gad, men på gång.
Och hur anmäler jag då till utställningen???
Äsch, jag skriver bara några siffror, 11111 t.ex. om programmet kräver det. Jag måste ju kunna anmäla fast klubben inte kan ge mig ett nummer
.
På något vis behöver ju nya medlemmar VETA detta i tid inför nästa utställning, så att även dessa kan vara med på utställningen!!!
De vore juh vara bra att veta .. har inte heller nåt nr .. 

jag ska oxå anmäla mig men har ingen medlemsnr.
jag är säkar på att dom hitta en lösning på det här snart.

Jag anmälde till förra utställningen utan medlemsnummer (vet inte om jag har något).
Har för mig att jag helt enkelt skrev vet ej i den rutan.
Annars är det väl bara att skriva vilket nummer som helst och förklara varför i rutan "Ev.meddelande"?

Ja, jag blev lite för lat sist så då orkade jag itne kolla upp det!
Älskar mina stora små vänner..
Har inte heller något medlemsnummer. 

Mvh Stephanie 

Vi får helt enkelt strunta i medlemsnumret!!!
Har vi betalat avgift är vi medlemmar, så enkelt är det!!
Svemus är en liten klubb, i kris dessutom.
Det saknas eldsjälar (eller bara "vanligt folk") som kan arbeta ideellt för klubben. De som finns är utbrända, tar redan på sig en för stor börda, eller är/har varit sjuka.
Själv kommer jag inte att ta på mig några uppdrag - jag orkar inte, det fungerar inte i mitt liv som det är nu. Fast jag kan "ställa upp på plats" med en del saker om jag ändå "finns på plats", när det är utställningar, träffar, mässor, osv.
På något vis behöver detta finnas med i infon på svemus hemsida tycker jag. Gärna på samma sida som infon om utställningen. För svemus vill ju ha utställare såklart.

Det var på ett ungefär det jag menade i mitt inlägg i #1, amaira. Skit i medlemsnummret på utställninganmälningarna. Det kollas ändå att ni är medlemmar i vanliga medlemsregistret, då behövs inte nummret. Har man sedan tidigare ett medlemsnumme som man fått, så skriver man förståss i8n det på sin plats, annars skippa.
själv gör jag mycket för Svemus, men det är endast en positiv sak då vi har bra sponsorer som ställer upp med bra och vettiga saker till klubben.
Ja, du gör verkligen mycket för svemus!!! Du är en eldsjäl, och nog den enda som finns kvar med den benämningen… Tur för oss att du finns.
Och registratorn (Anna Stjärnvinden) ska vi inte glömma, som tålmodigt har hand om registreringarna, år efter år efter år, utan någon som helst ersättning!

Håller med om att Anna, Stjärnvindens gör mycket för Svemus. Det är mycket slit för henne med att föra in alla kullar i Holger som är registreringsdelen för mössen.

Jag har självklart full förståelse för att det är mkt att göra! Men då anmäler jag mina möss så fort som möjligt. Utan medlemsnr.
Hur funkar det där med att föra in kullar i Holger? Funderar på om jag kanske skulle kunna hjälpa till med det på något sätt? (bara en fundering, vill veta vad det handlar om först) Men jag tycker det är lite kul med registreringar och sånt, faktiskt!
#13 Jag har ingen aning!

Anna, Stjärnvindens är den som fixar det med holger. Du kan ju skriva ett mail till henne om att du skulle kunnahjälpa henne om du vill, Terato. Du hittar hennes mailadress på svemus hemsida.

Okej! :)
Vilket är det senaste numret som du inte fått amaira? nr 3 som skulle vara ute 15 september? Det har ju ingen fått.
SVEMUS kris består i aktiva medlemmar.
Ang. anmälningan via hemsidan så vet jag inte hur man ändrar den just nu. Så jag föreslår att ni skriver ett privat mail till anna n. med anmälan om ni har flera möss.
Varför göra det så krångligt?
Jag tänker fylla i ansökan på svemushemsidan, fylla i siffrorna bera med 00000 eller 12345 eller vad som går, och det VET väl Anna som tar emot anmälningarna hur det ligger till!!
Hon är ju med i styrelsen, visst har styrelsen koll på att vi inte får medlemsnummer.
Inte är det väl så krångligt. Det måste ju vara mer krångligt att anmäla en mus åt gången via formuläret på hemsan? Tänk att du har 20 möss du vill anmäla…
Då skriver du bara i ett mail till anna
_Härmed anmäler jag, namn, adress bla bla, medlemsnr i SVEMUS
_
10 möss till standard och 10 möss till Pet Class.
_Standard:
_
1. märta, kön, ålder, reg.nr, färg, hårlag, far, mor, uppfödare, ägare
2. bertil, kön, ålder, reg.nr, färg, hårlag, far, mor, uppfödare, ägare
3. sune, kön, ålder, reg.nr, färg, hårlag, far, mor, uppfödare, ägare
4. signe, kön, älder….
5….
6….
7…
8…
9…
10…
Pet Class
1…
2…
osv
Okej, tack Grodan! Det ser onekligen mycket lättare ut!!