Imponerande mus-agility
Jag säger bara en sak; Missa inte detta!
http://www.youtube.com/watch?v=txq_BogA1NM
Jag är gode imponerad av detta alltså!
Någon som provat på att lära bana?

Men oj, jag är helt mållös!
Jösses vad söt musen var, det såg verkligen ut som att den stannade upp och hade riktigt avancerad problemlösning. Som sagt, jag är mållös!
Carpe Diem

Vilken otrolig agilitymus! :O
Och vilken underbar typ. En sån där mus vill jag ha. Både utseendemässigt och temperamentmässigt!
Älskar mina stora små vänner..

Har någon en super-agility mus till övers så är jag intresserad 
Carpe Diem
Haha, jag är riktigt imponerad!
Sicken söting den var, riktigt stod och funderade "Hmm, hur gjorde man här?" :D
Sjukt grymt!
Vet någon om det finns mus-agilitykurser?
Skulle vara galet kul att låta nån av småttingarna börja med det!
Imponerande!
Vi har beundrat tjejen som agilitytränar sina möss förut…
Jag undrar hur hon gör. Finns där t.ex. hjälp av något doftspår… ??
Någon belöning bör ju musen få, det måste ju finnas något possitivt i att "göra sådär", följa exakt rätt väg. Vad? Hur?
#8 Jag med! Kan inte någon som häckar på jotob kontakta henne och fråga? Kanske skriva en artikel?
Jag har frågat människan. Klicker och godis är metoden. (Och villiga möss. Det tog alltså bara ett par dagar). Fast en vanlig klicker låter för högt, så man får hitta på något som låter mindre.
//Lina
Bra reverse. Misstänkte klicker.
Skulle vilja be dig att intervjua henne på riktigt. Vem är hon, gammal, bor etc. Samt hur hon tränar mössen lite mer ingående. Vad belönar hon med - vad är det som är så gott att möss kan tränas med klicker?
Haha, en intervju kan man nog se sig i månen efter. Det tog flera månader att få svar bara på min lilla fråga. =P Däremot finns det ju flera råttaglity-fantaster där ute som kanske är lite mer aktiva. Principen är densamma där.
Hmm, men alla våra möss har väl någon svaghet, någon godsak de går genom eld och vatten för att få? Mina blir alldeles vilda av nori till exempel och till viss del pannkaka (som man kan se i senaste lilla bildserien i "Musungar - många foxmagar"). =P
//Lina
ja, men vissa möss är så bortskämda att de väntar sig att bli serverade godsaker utan att behöva strutta runt på saker…
#13 Dåligt agility-material då. ;) Alla är nog inte lämpade, utan man får ta den mus som är beredd att kämpa lite.
//Lina

Testa att trycka på knappen på en bläckpenna, lagom högt ljud. Sen kanske en slick av smör från ett finger skulle fungera….
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
//Lina
#15 superbra tips! smör!!!