Läst. 

Svarat på svaren.
Väntar på svar av Muszimba
Väntar svar från Terato 
PS. De går bra att pussa på allihopa, och andas in deras mjuka lenhet. *stort hjärta* Men de är inga standardmöss direkt, färg och teckningsmässigt.
#0, 1, 2, 3 & 4 FY vad ni är hemliga! Jag blir dödsnyfiken!
Och amaira, det borde bli förbjudet för dig att lägga ut bilder på dina möss, man börjar ju alltid fundera på om det inte skulle "vara bäst" att ha en till. 

/Anneli
Förlåt axilur.
*busat lite*
Det är inte så "hemligt" eller ens "roligt" som det låter. 
Vi pratar om hur vi ska lägga upp Spångamässan, och Muszimba frågade dessutom om jag hade någon mus till salu, däav bilderna. Och Terato kanske ska sova äver hos mig i samband med mässan. That´s all. 
Sedan … hihihihihih … visst är de söta!! ??? 
Ögongodis! Jag har aldrig sett dove utan tan och det var ju faktiskt riktigt fint!! Den fläckiga tösen, är hon kort- eller långhår? Väldigt fint med agoutitecknat! 
/Anneli
Åh, de ska bli långhåriga allihopa när deras päls växt ut ordentligt, är det tänkt. Så där lagom långhåriga. 
Glömde skriva det förut.

De är ju så söta alla 4. Synd att Erik inte gillar rödögda…
#17 Men hon har ju en liten uppnäsa t.o.m, klart att han måste gilla henne!
Jag är inte heller förtjust i rödögda, men den där tösen är ju svår att motstå ändå!
/Anneli

Åh, en fläckig liten musling.
jättesöta musar amaira

Å! Efter Imma? Hon som var så go, sade du! Iii, farligt! :O Ett helt gäng i underbara färger! :) Sotad agouti! Jag är knäpp men mums vad jag tycker det är fint!
(Ang. det där andra så ska jag ska fixa det där me ombokning idag! Löser det inte sig så blir det som jag planerat med muszimba. Återkommer idag så fort jag vet!)
Älskar mina stora små vänner..

Å, så fina! Och jag ska få träffa dem på lördag! Hihi!
Tycker förresten att du kan frestas lite med de äldre mössen du möjligtvis hade till salu!

JAA, jag håller med Terato. Fresta oss med allt vad datorn håller.

Vill se mer bilder!

VILL, VILL OCH ÅTER VILL SE MEEER BILDER. Speciellt på agouti/even-tjejen och de 2 agoutisarna.
Åååhhh orkar inte… *gäääsp* Inte nu i alla fall, inte ta nya foton. Får se om jag hinner lite senare, det gör jag nog för de ska i alla fall gosas med.
Ska leta i kameran om det blev några andra bilder som duger att visas.
Agouti/even-tjejen är trevlig. Den ljusa agoutin är lite för skygg tycker jag. Den mörka agoutin stannar här (sorry), jag har fallit för henne och vill ha kvar i alla fall en hona ur kullen. Finns en till hona sedan, som jag inte vill ha. Dovehonan är jättesöt, men jag vill inte ha färgen i alla fall.
Jag spar ju inte på möss bara för att de är söta, och "okej" i tempermantet, utan de ska vara "rätt färg" för min avel, och rätt temperament för mig. Eller enbart rätt temperament om det känns som något alldeles extra.
Tror jag. Är lite trött, vet inte riktigt vad jag skriver…
Kameran tömd
Vet inte om det blev dubletter.

ÅHHH, är inne i människosmältugnen, byggd av amairamöss.
#23+33 är ju rena Zpidermusen.
hihi

Jag är helt vilse på färger och teckningar. Men jag tycker din fläckiga mus var det gulligaste jag sett på länge. Helt underbar. hmm, tror jag är lite extra frälst vid fläckiga djur oavsett sort liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hon är också satin, vilket ger pälsen en extra glans. Särskilt läckert på vitt tycker jag. Fast alla gillar inte satineffekten.

#43: Jag gillar det inte heller. Jag älskar det. Sitter och försöker rädda tangentbordet från dreggel här hemma.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#40 menade jue #32+33 är rena Zpidermusen.

Men vad hände med de efterlysta bilderna på de "äldre mössen du möjligtvis hade till salu" som du skrev i #9?
Jag har inga äldre möss till salu! Det var inte så jag menade.
Jag kan möjligtvis tänka mig att placera ut några äldre honor på foder, till någon jag känner väl.
Jag säljer dem inte.
De är fina härliga gamla trotjänare!!! Och detta är deras HEM, de har det bra här. De ska ha det minst lika bra någon annan stans, och jag ska ha full koll på dem!!

Den lilla agouti/eventjejen och den ljusa agoutitjejen hittade hem till mig. De är helt underbart goa och söta. diggar den ljusa svanstippen på agoutin.

#47 Men du hade ingen till mig? Jag hade gärna velat titta på någon 1-åring!
Jag föll för en dovetjej i den kullen. Och en av hanarna. Eller hela kullen var ju väldigt lätt att falla för!
#49. Åh Terato! Du frågade aldrig! (Du vet, ibland måste man vara övertydlig).
Det var så mycket och så intenbsivt, och så kort tid, så mycket att prata om, vi bubblade friskt både du och jag, kanske mest jag när du inte fick en syl i vädret…
Men det är ju så roligt att visa någon som tycker likadant och som förstår vad jag pratar om.
Och så hade du ju med dina goingar, sååå härliga och läckra, som njöt av att bli kliade under hakan. 
Tänk att möss kan vara så fina!! Älskar dem!!

Hihi, ingen fara!
Ja, vi pratade på hela kvällen, precis som väntat! (fast nog får jag syl allt!)
Och du hade ju så himla mycket goa möss att titta på!
Ja, de är underbara. Ena riktiga kelbomber, hela högen. Och de trivs väldigt bra ihop! Pippi är så gullig när hon sitter utanför min hand med bara framtassarna och huvudet i handen för att få bli klappad. :P Min lilla tjockis.
Vill ju helst inte utöka min honflock med någon liten en, eftersom jag förmodligen kommer att avveckla den. Det blir nog någon eller några hanar sen istället. Med tanke på att jag lite smått funderar på avel med inriktning på hanar ihop så är det ju viktigast att kolla på hanar. Men som sagt är det planering för ett bra tag framåt! Just nu har jag inte plats och behöver dra ner på burantalet.

Men Sara, får du syl?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag är så avis på er.. som kan träffas och bubbla.. ;)
Försöker fixa så jag kan komma och våldgästa Grodan en kväll :D hehe…

#52 Haha, antar att det betyder något konstigt. :P
#53 Men varför skulle inte du kunna vara med och bubbla? :)

Mina 2 små möss, Zpoted Delilah(ag/even slh) och Little Zpider(ag lh) är så goa. De verligen busar med varandra i buren. Idag i arla morgontimme lekte de tafatt där Little Zpider tog på Zpoted Delilah med en tas på rumpan och sedan sprang iväg för att Zpoted Delilah skulle jaga henne. Det såg så kul ut. De bor just ni i en Dunabur på mitt sängbord i sovrummet. Är SÅÅÅ kär i dem.

Little Zpider är mer vågad nu än i början. Hon går upp nästan på en gång i min hand. Zpoted Delilah är en hattifnatt-buse med många järn i elden, men riktigt mammig ändå.