Långa klor
Har ni något tips på något att klättra på som sliter ner klorna???
Ni som har träd och grävlådor till era möss, hur upplever ni att deras klor är?
Kom med tips!
Hur är det med såna där pinnar fåglar har ser ut som en skrovlig pinne, detta med minnet komma ihåg vad det heter, tror de finns i olika storlekar. Det är inget sandpapper man drar över en sittpinne.
Hur skulle sådan funka tro till möss?
Grävlåda alrig hört talas om, berätta.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
smart, noa-nisse!
hehehe tackar Grodis! 
Medarbetare på Hundar.ifokus
till våran gojja så har vi lagt nått på hans pinnar, precis som mymlan sa ser ut som sandpapper och känns som det också .. men om det heter sandpapper kanske .. till fåglar, man kan ju altid prova och lägga in det till mössen .. men dom tycler nog att det är obehagligt att gå på et i början, men dom väljer sig nog 
jaa.. vadå grävlådor nu får ni berätta 
#6 men detta är en pinne som hela den är helt skrovligt. Inget papper eller nå sådant du måste trä över. Den är som man tar ett exempel som ett verktyg som fanns på träslöjden en rasp, då den raspiga sidan så är hela pinnen runt om. Finner jag en bild på sådan på nätet så kastar jag in den.

Mymlan: Det är en sådan eller hur. De finns i jättemånga olika varianter och färger. Skruvade och raka, från 10cm till typ 50cm och de stora väger en del. Vår zooaffär säljer dessa =o)

#8 Precis dem tänkte jag på.

Det jag funderar över är hur blir "fossingarna" om dom springer/klättrar på sånna här sandpappersliknande saker? Filar det på klorna som är hårda…. hur tar det då på den mjuka huden????

#8 är det där tyck kalksten för fåglar att knapra på eller???
tycker det ser ut som en FIL…
grävlådor… ja, vi diskuterade det i våras om huruvida vi skulle ge mössen grävlådor… lådor med jord, sand eller allsköns bråte… kastrullis gav sina möss en hibiskus - stor blomma - och hennes möss älskade det… det måste ju ändå vara ultimatum att kunna på klättra ordentligt på en hård stam…
problemet är ju bakklorna, de kan bli så långa att de "krullar ihop sig"

Man får börja klippa lite på dom klorna som växer så…. eller???
Men gräva älskar dom *ler*…
Lite hårdare tyg är rätt bra att klättra på…
mus-klösbräda… nån som kan bygga en sån? *fniss*

Jag har läst på nån fågelsida att det där med sandpapper kan slita på fötterna. En del veterinärer har fått in fåglar med såriga fötter. Läste också ett tips om att lägga en tegelsten eller dylikt på burbotten vid matskålen. Då slits klorna när fågeln tar sig till maten. Måste ju funka även på möss.
vanliga stenar går säkert också bra, de är nog lättare att rengöra än tegelstenar.

Inte säkert att vanliga stenar är lika bra att fila klorna på, dom kan ju vara väldigt släta mjuka om man säger så… tegelsten är skrovligare… låter som en bra ide….
Är inte tegelstenar lite håliga också??? Så att dom går att använda att utforska??? kanske lägga godis i. Fast det beror ju på hur små/stora hålen är….*funderar*

Lavasten som säljs som akvariesten borde ju vara toppen. har alltid pimpsten till mina degus. Bara små nu, men har haft stora som de kan sitta på oxå. Fast de nöter tänderna på dem oxå…
Skrovliga stenar som kissas på kanske inte så så skoj… Kanske kan man köra dem i diskmaskinen för att få dem rena…
Nej hörrni, nu får jag inte sitta här längre. Måste sätta fart så att jag hinner med någonting alls nyttigt idag!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja lavasten borde fungera bra…. gäller att hitta bra men billigt så man kan slänga iväg o ta nytt när det kissats mycket på dom *ler*
men givetvis plockar man ju en sten som är lite skrovlig… lite lagom… och det är gratis! <--- viktigt!

Ja det där var ju kanon bra…. att klättra på o i.
Tror att har man möss så får man stå ut med kissandet… antingen ha saker men tvättar eller saker som man slänger *ler*…..
wow… tegelrör… har jag då aldrig sett… kul… mera tips?