Ensam mus
jag hade tänkt att ha Musse i en egen bur helt ensam ..men han har ju alltid bott med mimmi sen dom kom till mig, så det gick inte så bra, även om jag möblerade om i hans bur och la in nya leksaker och skämde bort han med massa godsaker så kunde han inte sluta tänka på mimmi som satt i en annan bur en halvmeter ifrån honom 
men så bestämde jag att dom får bo tillsammans ändå.. han vart inte glad, han satt bara i sitt hus eler på ett rep och gjorde inget.
så nu tänkte jag "spara" två möss ifrån min första kull…dom flyttar snart.. bättre sent än aldrig
jag ska spara 2 brorsor .. dom har inte slagits nått alls så hoppas att dom inte gör det i framtiden heller.
ena killen är svart med en vit prick på huvet, men har är vitgråaktik under magen .. ska fixa en bild på sötnosen 
igår så gjorde jag rent i alla burar, mimmi och musse bor tillsammans i en gallerbur och när jag gjorde rent i den så tog jag bort gallret så det bara var botten kvar och dom tyckte ju att det skulle vara mycket roligare att hoppa ner på golvet och springa runt där .. men det fick dom inte (men det ska dom få idag
)
så la jag ner musse till hans söner och mimmi till hennes döttrar, det gick jätte bra i början till dom började springa runt runt runt i buren .. först såg jag inte vad dom gjorde sen såg ja .. Musse jagade runt dom och bet dom i svansen och lite på ryggen 

usch , stackars dom små mössen .. deras egen pappa.. :(
vet inte musse om att det är hans barn??

Hanar försvarar sitt revir och det spelar ingen roll om det är söner eller bröder. Har man en äldre hane som aldrig bott med andra hanar kan det vara svårt att få honom att acceptera andra hanar oavsett om det är hans söner eller inte.
Och även om du behåller 2 bröder och låter dom bo tillsammans så måste du vara beredd på att dom kanske inte alls kommer att hålla sams hela livet. Det kan gå bra, det kan fungera någon månad eller vecka… så du får hela tiden vara beredd på att kunna sära på dom till varsin bur.
Har du läst artikeln som finns om att ha hanar tillsammans?

så söt han var … vad heter han?
jag har inte kommit på nått namn än 
har kallat han lite olika men vet inte vad som passar på han .. det är svårt med namn ..
det syns inte på den har bilden kanske men har är grå och hjar en vit fläck på magen .. han är så gullig att vara med .. jätte nyfiken och glad :)

Nej det kan vara svårt.. finns ju så många gulliga namn *ler*
Vill du ha hjälp med namnförslag så brukar förslagen hagla om du ber om hjälp…. så kanske du får lite fler att välja mellan…

Killnamn:
Ozzy, Van Halen, Massimo, Billy Idol, Gene Simmons, Alice Coper, Meatloaf, Marilyn Manson, The Poodles, Lordi, Nickelback
Bara några jag snabbt kunde komma på.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Fandel
Lotus
Regis
Stix
Lilo
Ior
Fury

Ior…. det namnet gillade jag *ler*

Jag med.Ior är min favorit =o) Man vill bara krama och trösta honom =o/ Typ mest hela tiden…..
åååh.. va fina namn tack så mkt 
jag har kallat han för mulle men jag vet inte vad han ska heta :p
jaa..ior var jättegulligt namn
här är en bild på den jag kanske sa spara

Den är lik pappa eller hur? Så söt *ler*
japp .. den och en hona är jätte lik pappa musse :)
å in på www.svenskanamn.se jag tror att hemsidan heter så.. där är hur många namn som helst.. fast männskonamn förståss.. men jag tycker att det är ganska gulligt att ha männskonamn på djur..
Medarbetare på Hundar.ifokus
jaa.. det är jätte gulligt :)
min mamma har kennel (som jag ska ta över sen
)
och valparnas namn är typ alltid människo namn .. det är roligare att dom heter Malte, hugo benny och sånt än t.ex. Fido pluto det är också gulligt men jag tycker det är fint med människonamn :)
dom ska nog heta Morris och mumin eller mulle 

Jag gillade Morris o Mulle *ler*