Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 968 ggr
Grodan
0

The Green Mile

…är titeln på filmen med den kända Mr Jingles. (finns en video på den bästa scenen med Mr. Jingles uppsatt av SwilMer här på mus-ifokus)

Har ni sett den?

Vad tyckte ni?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Liz85
0

Jag har sett den 1-2 ggr. Ingen favoritfilm men jag tycker musen är väldigt söt. Kan dock inte med att se när den skadas…

Kommer också ihåg att Roffe lyckades könsbestämma musen under tiden den sprang över golvet i en scen. Undrar om det inte var en tjej…?

axilur
0

Det fanns en annan tråd (eller möjligen OT-snack i en tråd om något helt annat för jag kan inte hitta den), om musen. Minns inte riktigt vad det stod, men har för mig att vi kom fram till att det är antingen två eller tre olika färger på musen från klipp till klipp också.

/Anneli

axilur
0

Två eller tre olika möss alltså.

/Anneli

[Thiah]
0

håller folk koll på sånt?? =)

Anett Lindbom
0

Åhh den filmen är bra den, jag har sett den flera gånger..Och den lilla musen är så himla söt, Eller det var ju flera möss med, i alla fall den lilla söta lurviga på slutet var ju så himla söt..:)

martinc
0

tycker att de e en av de bästa filmer som gjorts :)

dock tycker ja att slutet gör filmen lite sämre…

Vattnadal
0

Läs boken säger jag bara! Som vanligt äör den bättre än filmen, och filmen är bra.

På slutet är det inte längre en choklad tan, utan en blå texel, om jag minns färgerna rätt.

Troligen är det inte bara en mus de har till alla tagningar heller, utan flera av varje färg.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

axilur
0

#7 Ja, blå texel stämmer nog.

/Anneli

Terato
0

Haha, vad kasst att de bytte färg.

Jag såg ett program av pimp my ride också där de påpekade att det fanns möss i hans gamla sunkiga glassbil. Så fick man se en tunna med tammöss! :P Tror det var både choklad, agouti och blå agouti där i.

Jag älskar the green mile, btw. Musen är väl en av favoriterna i filmen!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

De byter ju färg för att när möss blir gamla blir det blå texel förstår du väl!Flört

MVH Elin

Terato
0

Jahaaaa.. Det borde man ju ha fattat!

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Du har väl haft gamlingar, har inte de bytt färg?Tungan ute

MVH Elin

Terato
0

Hehe, jo, men visst, alltid!

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Det är så man bestämmer ålder på möss. Bruna är unga, grå är gamla. Undrar om det finns ett bra sätt att se skillnad på könen oxå`

Kanske att tjejer har en röd rosett?

MVH Elin

[mjuue]
0

Otroligt bra film. Musen agerar bra heh,

Grodan
0

Många tycker att det är en bra film… vad är det med den som är så bra?

Musen apporterar bra - det gillar jag i filmen och det är det enda jag gillar i filmen…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Jag gillar det mystiska i filmen.

Och negern. Han är så full av kärlek och medmänsklighet. Han ger av sig själv för att rädda andra. Hur underbart är inte det budskapet? Vad driver en människa till att vara god? Och att vara ond?

Och det finns mkt tänkvärda saker i filmen. Som att mördaren hade ihjäl flickorna "med deras kärlek till varandra".

Sen är det ju intressanta relationer mellan poliserna.

Och musen har nog bidragit en hel del till min förtjusning till filmen. Då hade jag inga möss. Men jag tycker att det hela budskapet med musen är det här med ett stort värde i ett litet djur. För de värdesätter verkligen det lilla djuret. Även om det alltid finns idioter eller rent utav onda människor som inte gör det. Där fanns det ju två typer. Först den här polisen som var så okunnig och bara fått jobbet genom sin släkting eller hur det var. Man kan vara ond av ren egoism och dumhet som han var men man kan också vara ond på andra sätt. Och det är väl det där andra sättet som är otäckast och så svårt att förstå sig på. Nu pratar jag förstås om han som mördarde flickorna.

Jag tycker också att filmens budskap handlar om att kärlek och att ge av sig själv för att hjälpa andra inte är en svaghet. Den som kan den konsten är allt ifrån dum och svag utan tvärtom båda intelligent och stark. Och jag gillar verkligen att de har dragit det till sin spets genom magin i filmen.

teratos.r8or.se