Cream *foto-tråd*
Släng upp olika Cream-färgade möss i denna tråd!
Här är Rasmus på Luffen, uppfödare och fotograf: Terato

Här är en Argente Cream, A(t)-c(ch)c(ch)pp, fotograferad av Tomas Halld´n

#0 Å, min älskade Rasmus! Vad jag önskar att han fortfarande levde!
#6 Jag tror bestämt att det där är vd zorry, "svea", rasmus mamma!
Här var det en massa möss jag kände igen!
Jag har nog ett par bra bilder på cream både i och utan satin på andra datorn. Ska rota lite sen.
Älskar mina stora små vänner..

Japp, det är Svea, som plutt!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Har precis myst med 2 nya bebbar, honan ar-cr kh och hanen ar-cr skh. Underbara och tillitsfulla! Båda blir nog kvar här, då pappan behöver sällskap och inte kan jag släppa den lilla sötläppen till hona! Mamman är gammal, ett år om nån vecka, och har gått med hanar i omgångar utan att få några ungar!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#0 Vilken fruktansvärt mysig bild! Underbar!

#12 Det var en fruktansvärt mysig mus också. Helt orädd och tassdarrande mysplutt redan som väldigt, väldigt liten. Bäst i kullen, helt klart. Han blev tyvärr ihjälklämd i en olycka här hemma vid 8 veckors ålder.

#8, Åhh vad skojigt med en liten Zork, en av mina gamla Norska Skogkatter kallade vi för Zorken, han var ingen utställningsstjärna men så himla snäll & go mot allt & alla.
Oh.. This first mice *love*
I want see more pics of Creams (A[y]) please :)
Don´t you have any Cream from Recessive Yellow, Raupi?
(Astoning -spelling!!!- that you wrote in a Swedish thread!
)
Here is another pic of Emil i Lönneberga, same mouse as in #0, photo taken by Terato

No, I din't have any Recessive Creams, because it's difficult enough to get a good strain normal Recessive Yellows (and Fawns and Sables) *grin*
But if i see that photo i have order a Silver Agouti from a freind ;)

#16 Oh, how interesting! It's a totally different colour, in my eyes! the darker ones i had that was in satin had another tone in the colour. Let's see if I have a pic of my beautiful buck from that litter..

Here he is:
Based on red and brother to #0 and #18. (Why did i let them go!? Stupid!) They all had a very good temperament aswell. And i can't reach the buyers now that I am thinking about starting a breeding.

Their lovely mom, Vattnadals Zorry:

This is an old pic of the creamgirl i have now(with her friends):

She comes also from Vattnadal. She is a relative to Zorry and have the same wonderful temperament or even better. She is little less shy than Zorry was.