Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 742 ggr
Mymlan
0

Namn hjälp

Måste få fingret ur… och regga mus ungar men behöver hjälp med namn.

Pimus hane är redan döpt till Salmiak.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

AndreasS
0

Varför inte fortsätta i godis spåret?

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Muszimba
0

Vad är det för färger på de som inte är döpta ännu?

Mymlan
0

#2 Black Tan, Black Fox, Choklad fox *hane+hona*, Choklad tan *hona*

Vi går på en Godis tråd..

#2 När ska vi ta ses IRL?

Muszimba
0

Choklad/Tan*hona*=Dubbelnougat. Choklad/Fox*hane*= White Óboy, Choklad/Fox*hona*=Marabou, Black/Tan=Dark Tryffel, Black/Fox=Toblerone.

Det är mina förslag, jag älskar allt vad som har med choklad att göra.Skrattande

Mymlan
0

#4 Fler namn?

Muszimba
0

Black/Tan+Black/Fox= Twisted Liquorice, Minted Liquorice, Toblerone Black Label. Choklad/Tan= Hazelnut Delight, Marzipan, Marzipan Delight. Choklad/Fox*hane*=Anthon Berg, Fudge, Kexchoklad. Choklad/Fox*hona*= Delight, Chokladmousse, Polly.

Grodan
0

tycker det är bra med Svenska namn!!!

• Lakrits
  • chokladdoppad apelsin (el sjockobappelsin)
  • punschpralin
  • mintkaka
  • negerkyss
  • negerboll
  • arraksboll
  • arraktsrulle
  • marsipangris

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
0

Hmm, får man idag säga negerboll etc? jag bryr mig ej jag säger neger ändå o menar ändå inget elakt.

Grodan
0

vem vet, jag är envis… tycker negerboll e så bra namn

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0
  1. Minttryffel
  2. Apelsintryffel
  3. Citronmeliss
  4. Citrontryffel
  5. Citronmelange
  6. Dajm
  7. Mars
  8. Bounty
  9. Chokladböna
Mymlan
0

#10 Chokladböna får min choklad fox hona heta..

gulzebra
0

#8: Klart man får säga negerboll :D Det gäller väl mest att inte säga det bland en massa übersvenska tanter som är livrädda för att stämplas som rasister.

På tal om namn så hade jag nog döpt chokladerna till olika chokladsorter (mjölkchoklad, schweizernöt, daim osv) och svartingarna till olika lakritssorter (saltlakrits och vad det nu finns mer) iaf, det matchar Salmiak så bra Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Pimu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte i samma banor som ovanstående .. me namnet "Salmiak"

här är han

Terato
0

#8 Jag tycker inte att det finns något nedlåtande i ordet negerboll. Det har ju att göra med vad man själv sätter in i ordet "neger". Tycker man att det är ett negativt ord så visst.. Jag är dock uppvuxen med ordet neger som ett neutralt ord. På min skola på högstadiet fanns det inte rasism på det sättet.

Däremot måste man alltid vara medveten om sina ordval. För det kan alltid uppröra någon. Jag har en utvecklingsstörd bror men blir inte upprörd om någon säger cp för jag vet vad de menar med det. Använder det inte själv men blir inte arg heller, som sagt. Om någon däremot pratar nedsättande mot utvecklingsstörda på riktigt så får de med mig att göra!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

gulzebra
0

Typ så resonerar jag med. Just negerboll är ju dessutom nåt bra, de är ju underbara! Annat är det med finnar men man hör då inte mig gnälla för det… :P

Tänkter likadant i övrigt också. Om folk skämtar om tex fett eller asperger eller annat som angår mig så är det inga problem, men är de nedlåtande om det så då jävlar, för då är de nedlåtande mot mig och/eller min omgivning. Där är det iofs samma sak även med saker som inte angår mig, helt enkelt för att det är så sjukt respektlöst. Beroende på nivån då, alla har vi väl snackat skit om nån grupp nån gång… "Dagens ungdom" och allt vad det är.

Fast PK-tanter får man se upp med. Inte för deras skull men för sin egen… De kan ju bli arga och slå sina paraplyn i huvudet på en, eller öht bli allmänt dryga när de ska gorma över vilken rasist man är för att man råkade köpa sig en Nogger black :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Terato
0

Knytbluskärringar kallar min pappa dem! De är aldeles för trångsynta.

Mina föräldrar var med oss en gång och gick förbi en öppen förskola och kikade in. Men vi blev bortfösta för det var bara till för "invandrarbarn". Som att det skulle skada att vi kom dit då! Tvärt om! Och inte sjutton spelade språket nån roll för ingan av oss kunde prata! :P

Sorry för hijacked tråd, Mymlan. Jag har blivit ruskigt dålig på att hålla isär ämnena nu för tiden!

Jag tycker att ska det vara godis så ska det. Tycker inte att negerboll tillhör godistemat. Det är fikabröd! :P Tycker du ska köra på lösgodistema!

Geleråtta
Lakritsbåt
Hallonbåt
Kolanapp
Gelehallon
Gröna Grodan
Kolaskruv
Mormors löständer
Blåbärsbumling
Polkagris
Brio Frukt
Cocosprick
Skumbanan
Vaniljfudge

Då tycker jag att Salmiak ska döpas till något som låter som lösgodis, typ Salmiakbalk eller nåt!

Fler godisnamn: Godisprinsen

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Mymlan
0

Ähum, för lite OT men ändå namn hjälp. Har 13 råttbebisar att döpa.

9 hanar o 4 honor.

Hade då jag hade 2 perserkatt kullar. Satt namn från Opera världen sånger/arior vad det nu heter på ena kullen.

Kull 2 namn på Demoner.

[Thiah]
0

sjockobappelsin.. klockrent ;)