Nu har mina töser kommit hem
Jag har dem i mitt extraterrarium nu. De skall ju vara separerade från mina andra i ca 40 dgr. De var mycket, mycket mysigare och sötare i verkligheten ;oP Vad lugna och fina de var =o)
Thanks Lotte =o) I love them =oP

Jag undrar om det är okej att byta namn på Vattnadals "New career in a new town =oP Lite jobbigt när man ska kalla på henne =oP
Tänkte ge henne namnet Freja.
Jag har aldrig sett en vackrare mus! Och den andra satin är oxå helt otroligt fin. Hon ser ut som en lite cremebakelse som man bara vill smaka på =oP

Jag har och har haft möss med stamtavlenamn som jag har och har haft smeknamn på. Har haft 2 Vattnadalare här hemma som jag kallade för Drutten och Pepsi, även om deras namn inte påminde något alls om smeknamnen.

lothus1 av våra möss så kallas 3 st vad dom heter i stamtavlan… ja inte uppfödarprefixet då *ler* alla andra har smeknamn.. vissa av dom flera… du vet kärt barn har många namn …
Freja var ett gulligt namn…

Hej Muszimba och Mandymoo =o)
Men då börjar jag kalla henne för Freja =o)
Jag döper mina möss efter vikingagudinnor ;oP
Vad du är rolig! Klart du får kalla musen precis vad du vill. Du kan dock inte döpa om den i papprena, den är registrerad som Vattnadals xx och så heter den när den ska ställas ut och när den får ungar som du sen ska registrera. Men vad du kallar den när du gosar med den måste ju vara något som du och musen känner passar…

Japp, jag e riktigt hysteriskt rolig ;oP
men bara ibland hoppas jag <=o/
äh, det är väl en rätt vanlig fråga… man ska ha humor, annars kan man lika gärna dö

Jag vill inte dö så jag har humor öh…eller jag har humor och ska inte dö…..hmmm…….jag kommer inte att dö för jag har humor ;oP
aja… du vet vad jag mena… kom inte på något bättre än "dö" i skrivandets hast… jag skriver fortare än jag tänker… *fniss*

Här hos mina flickor hette de också nåt annat. Agoutin hette Sindy. Och den lilla argente tan tjejen hette Kantarell:) Men, hon har nåt gudanamn, så kolla med Elin. Har tappat bort lappen med namnen jag fick från henne nämligen. Så det är inget så där låååångt och dant:) ( Och visst bara ÄÄÄR hon för underbar, lilla "Freja"??!) Kram! Lotte

Hejjee Lotte =o)
Jag ska fråga Elin.
Freja är ett litet busfrö. Det är hon som tror att jag alltid har godis när jag stoppar in handen i terrariet. Hon naggar på mig =oP
Kantarell däremot är lugn och lite reserverad. Kan det vara den nya miljön tro?
Båda är helt fantastiska =oD Jag har ett stort bord där de får leka varje dag. Katterna bannlyses ut i köket med stängd dörr då =o)
En sak till bara………
……jag ÄLSKAR dem =o)

Men är du så god??! Ha! Här har hon aldrig tuggat på nån… Men, hon kanske blev hungrig efter den långa resan ända från de djupaste Hälsingeskogarna:)

Det kan ju vara så ;oP
Du vet…när jag ser in i hennes djupa svarta ögon smälter jag bara. Hennes ögon är otroligt vackra. Och inte tala om hennes öron. Jisses vilken pinglis =o)
Kantarells päls är underbar, hennes lysande röda ögon sjunker man bara i. Hon är så snäll och mysig =oP

Förresten. Nu e jag oxå nyfiken på en blå agouti. Ni vet en sån där petrolfärgad =oP

Ville du se en blå agouti eller?

Ja, det vore trevligt. Har ni en bild på en som är lite mer blå, ni vet lte petrolfärgad =o)
(metall-grå-blå)
Mymlan, din blå agoutihona var jättesöt.
blå agouti ser inte så blå ut alltid, när de är unga är tendensen att de ser blåare ut samt om de är satin… men i o m att de är tickade så kommer ju tickningen att förstöra lite av det blåa intrycket… och tickning blir som bekant bättre med åldern - dvs får mer röd ton med stigande ålder