Att "fya" möss
Kan man fya möss som naggar på en när man e inne i terrariet. Vart jag än sätter händerna e hon där och ska nagga. Hon biter inte hårt dock är det otrevligt. Hur fyar man i så fall? Och framförallt, lär de sig?
jodå, visst kan man säga åt möss, fast "fya"… mja… jag skrev en artikel om det i a f…

Jag är alltid mjuk i mitt sätt inför mina djur. Gillar inte att bli sur på dem.
Däremot hittade jag en grej jag ska testa och det är att blåsa lite lätt på nosen =o)
Tack Grodan
Jag är också "mjuk" i mitt sätt mot dem, och de som har "naggat" på mina fingrar har fort fattat att det inte uppskattas. Jag bara "tar bort" fingret lite, eller puffar lite svagt på dem, samtidigt som jag säger nää, fast inte ens med sträng röst, bara visar att jag protesterar. Det har de fort respekterat!
Fast det kan väl inte kallas "bitas", de mer "kollar" och "smakar" och det är mest ungdjuren som provar hur go jag kan vara… och var gränserna går för hur man kan hantera den där handen som verkar vilija vara lek-kamrat 

Du beskrev det sååå bra Amaira =oD
Jag har sagt jättelamt tex. nähhä du din lille buse. Inte sörrö ;oP Eller: E du mamms lilla buse? Jaa, det e du =oP Iiinte jöööra såå, mm…
Jag måste låta som värsta….ja vad vet jag *asg* Tur att man e ensam när man pratar så *S*