Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 622 ggr
Ninja
0

Muskär

Jag har gått och blivit muskär.. eller jag har varit det en längre tid och smygit runt här inne på sajten med jämna mellanrum, men inte förrän nu har jag på allvar börjat fundera på att skaffa. Tycker dom är så fina, skulle vara roligt att ha ett litet gäng muslingar.. Skrattande

Terato
0

Hihi, vad kul Ninja! :D

Ska du med till råtträffen hos Kickan förresten? Tänkte ta med mina muslingar då.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ninja
0

Ja, jag tycker det skulle vara jättekul med ett litet gäng möss! :D

Tror tyvärr inte att det blir någon träff för mig, det är för dumma tågtider och så måste jag hem igen ganska tidigt pga andra planer.. har lovat min faster att assistera henne på hundutställning dagen efter. :/
Det får bli en annan gång för min del!

gulzebra
0

Ja jag står då fast vid att du borde skaffa möss iaf! ;)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ninja
0

Det är så syynd att akvariet är fyllt med fisk. Tror definitivt att möss är roligare. :D

Muszimba
0

Ninja, möss kan man plocka upp och gosa med men inte fiskar. Fiskar är fint att titta på i ett akvarie men inte lika kul att hålla på med som möss.

Jag gillar akvarie och hade det när jag var yngre. Numera vill jag inte ha det då jag älskar mina möss.

gulzebra
0

Äh, nog kan man ta upp och gosa med fiskar också! Sen att de dör då hör inte till saken, en liten stund hinner man ju gosa iaf Oskyldig

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ninja
0

#5 Funderade för några år sen att göra om mitt 200 liters till musboende och skippa fiskarna, men ville inte (fick inte) dra hem mer än nödvändigt till föräldrarna. Men drömmen sitter i fortfarande, dock frodas ju både fiskar och växter så jag får skaffa ett annat mushem så länge. 

#6 Vi hade faktiskt koi karpar som gärna pussades förut :D

Grodan
0

Vad skoj, Ninja! Att du är lite muskär!

Har du träffat, hållt i och luktat på möss? Vet du hur de är som djur eller är du bara kär i foton här?

Akvarium som man vill ha fisk i skall man inte låta möss vara i (inte råttor heller), då de tycker att det är kul att krafsa bort siliconet…

Om du känner för att se massa möss kan det vara smart att t ex sitta sekreterare åt en domare eller vara handler på utställning. Då får du se massa möss, samt lära dig en hel del. Och jag råkar även veta att du är mkt noggrann så du är helt klart ett bra sekreterarämne! Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

Vad skoj, Ninja! Att du är lite muskär!

Har du träffat, hållt i och luktat på möss? Vet du hur de är som djur eller är du bara kär i foton här?

Akvarium som man vill ha fisk i skall man inte låta möss vara i (inte råttor heller), då de tycker att det är kul att krafsa bort siliconet…

Om du känner för att se massa möss kan det vara smart att t ex sitta sekreterare åt en domare eller vara handler på utställning. Då får du se massa möss, samt lära dig en hel del. Och jag råkar även veta att du är mkt noggrann så du är helt klart ett bra sekreterarämne! Skrattande

Bim
0

åh vad kul! :D Du är som mig! ;) (Fast jag kan inte skaffa.. :P)

Ninja
0

Grodan, jag har mest kärat ner mig i bilder och sånt jag har läst. Men så har ju du nämnt möss när vi har pratat och då har jag blivit mer intresserad med. Skrattande 

Jag vill absolut gå på musutställning, vore säkerligen kul och lärorikt. Har funderat på att ta mig till utställningen den 1:a november, men vet inte hur det ser ut med tågtider eller ens om jag är uppbokad då eller inte.

Har bestämt mig för att ge pappsen akvariet jag har så han får behålla fiskarna nu när jag flyttar, så nosar jag upp något billigt att ha möss i istället.

Grodan
0

Du kanske kan haka på Elin, Vattnadal, som åker t utställningen, om hon inte åker dagen innan… eller så åker du också dagen innan…

Bim
0

#11 kolla på gerbil iFokus, där finns det ett gratis skvarium, fast vet inte om det är sålt. (Fast det är iof i jänköping eller nåt sånt)

Bim
0

#11 kolla på gerbil iFokus, där finns det ett gratis skvarium, fast vet inte om det är sålt. (Fast det är iof i jänköping eller nåt sånt)

Grodan
0

Ninja, vart ska du flytta? Blir det Malmö?

Ninja
0

Bim:  Jönköping eller nåt sånt ligger lite långt bort, men tack för tipset! Ska kolla lite där, kan ju finnas något annat som är lite närmare. :)

Grodan: Ah, hon bor omkring Gävle va? Jag funderar på utställningen där eller friskkontrollant och sekreterar kurs på råttor.. fast kan jag samåka på utställning med någon så blir det mycket enklare, isf lutar det åt musutställning.
Nej, det fick bli en lägenhet här i Hofors. Har hittat en trevlig tvåa som jag är halvt inflyttad i. :)

Grodan
0

#16 mja… nuförtiden vette fasiken vart Elin bor, hon har ju flyttat ännu längre norrut (går det? Tungan ute) men i krokarna därikring ere ju… norrland…

vore jättetrevligt om du kom! jag ska försöka att vara en "vanlig" utställare 1 nov.

Vattnadal
0

Det är bara 2 mil längre från Gävle! Fast det är i Hälsingland, så Gävleområdet kanske är lite fel nu för tiden. Har 6 mil till Gävle, 3 mil till Söderhamn.

Jag kommer att stanna vid Gävlebro och plocka upp Sara (Terato) antar jag, för så brukar vi göra. Vi kan säkert klämma in en till i bilen, hojta bara till i förväg, så att jag vet! En till att dela bensinpengar med är bara toppen!

Åker gör vi väl tidigt, skulle tro att jag är vid Gävlebro ca 7, för att komma i tid till utställningen. Ska jag döma måste jag ju hinna landa, packa upp mina egna möss od först oxå. Har en hel del som ska lämnas till köpare oxå!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Terato
0

Det skulle vara skitkul om du kan och har lust/ork/råd att hänga med på utställningen, Ninja! Det brukar vara så jäkla trevligt och jag tror du kommer att trivas som fisken i vattnet bland musmänniskor!

(Fast jag kan inte lova att du inte kommer att dra hem några musisar :P)

Man behöver inte vara aktiv och t.ex. sitta serketerare heller(men du kanske tycker det vore skoj!) Men jag tänker mig att det kan vara ganska skönt att bara vara med på sidan om och titta på när man är "ny". Så brukar iaf jag känna!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se