Uppdatering 2 ang min mus hona
Kanske några halshugger mig för detta nu men det struntar jag i då jag gör detta för musens bästa. Jag kan INTE fortsätta så här. Bråka varenda gång vi ska ha på salvan, hon bits för komma loss. Tacka f*n för det då det tydligen svider som attan i såret. Vi har beslutat för ta bort henne det är för hennes eget bästa. Såret vandrar uppåt och är nu under ögat. Några parasiter är det knappast för då skulle Bimectinet ha hjälpt. Hade jag haft några 1000 lappar så hade jag gjort obduktion men den resursen finns inte denna månad. Att ta skrap prov på henne hade gjort hennes sår djupare än vad det är och det hade vart ett enormt lidande för henne.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Stackars mus … och stackars dig. Tycker du gör rätt!
Skickar tröstekramar!

Jag beklagar verkligen. Det är aldrig trevligt att låta ens små somna in =o( Vet hur det känns 
Kramarom dejjee massor!

Tror inte någon "halshugger" dig.. du har ju gjort så mycket du bara kan…
Tröstkram
Bilder på hur nosen ser ut. På bild "0" så är hur det ser ut på ena sidan på bild 1 så är det på den sidan det ser värst ut. Bry er ej om ögon färgen vita ögon hon har röda ögon, det är blixten + fläktens lampa som orsakar detta. Hon är röd och fin i ögonen.

Ojojoj, men lilla vännen! Jag tycker synd om tösen
Stackars, stackars liten =o(
Vad kan det vara för nåt?
#6 Parasiter är det ej då hon är medicinerad med Bimectin som tar parasiter. Allergi? för ger jag foder med vete i så är hon BRA MKT rödare i såret. Jag vet ej vad detta är. Jag vill inte gå längre för salvan skulle stryckas på i 2 veckor men hålla på bråka med henne i 2 veckor och hon talar verkligen om att detta vill hon inte då hon bits, biter i det hon kommer åt.
Stackars dig! Ja, det där var ju lite annorlunda mot det du visade upp för några, är det månader?, sedan! Ser ut som någon svamp-eller stafylykockinfektion av något slag.
Tycker fortfarande att det är för djävligt att du inte fick ordentlig hjälp och vad du säger om skrapprov så har du faktiskt FEL, man behöver inte alls ta så mycket att det gör någon skada!

Men du….kan du inte försöka lägga på salvan med en tops, då slipper du komma nära hennes tänder liksom.
Sätt henne tex på ditt ben när du sitter ner och för fram topsen försiktigt, sen duttar du snabbt o försiktigt på med salvan. Det kanske inte går det heller =o/
Kramisar till dejjee!
Jag gör mitt sista försök imorgon med veterinären se om jag kan få medicin mot svamp och stafylocker om det är sådan som ges i mun på henne. Min första tanke var då jag såg det går vidare, blir större så fick jag upp det vi människor kan få om det vill sig mkt illa Mördarbakterier, nå liknande det. Ang skrap prov så sa jag bara vad veterinären sa mig och skrapa i det sår hon redan har är i mina ögon då ett lidande.
#9 det är tops vi använder för inte få fingrar liknande en sil. Men Roger törs ej hålla så hårt i nackskinnet för han är rädd göra henne illa. Gör det ont så piper hon. Så hon kommer oftast lös och män har svårt att lyssna många ggr.
jo, men musen lider nog ändå ska du se…
vad är det för salva du sätter på nu?
har du kvar alla veterinärkvitton?
#12 Ger Fucithalmic en ögon salva som innehåller kortison. Har inte alla kvitton kvar. Men är ca 1000:- jag redan nu lagt på henne. Hon är ej försäkrad.
har du fått den salvan av veterinär
Ja det har jag fått av Marianne Tornvall på Roslagstulls djurklinik.
oki, kollat salvan… den är verksam mot staffar… har någon förändring skett, till det bättre? (kan jag visserligen se att det verkligen inte har..)
#16 jag kan ej se ngn förbättring. Jag tror humanast är att ta bort henne..

Oj då .. men liten aj så ont det ser ut… ja det har ju som Grodan säger helt klart inte blivit bättre….
#18 Hon skulle behöva en krage för inte klia på såret men krage på mus skulle se ut det. hur länge hade den suttit kvar?
Antingen tar du bort henne eller så går du till den veterinär eller de veterinärer du varit hos förut, ser till att de sköter sitt jobb, tar sig i kragen och fullföljer behandlingen.
Veterinärer borde införa injektion av Ivomec och svampbehandling som första åtgärd på alla möss och råttor med hudproblem! Då skulle livet vara mycket lättare för våra husdjur!
Veterinären gav en injektions spruta då vi var till Roslagstull, ant var det Ivomec eller Bimectin. Sedan fick vi hem 2 sprutor med Bimectin. Hon sa att hon ville ta en sak i taget annars skulle vi ej veta vad som var orsaken till dessa sår.
Min tanke är, att hallååå, salvor ska lindra!
Jag skulle höra med vetrinären om man först (och mellan varven) kan stryka på till exempel Xylocain eller annan smärtstillande salva eller ge någon smärtstillande medicin på annat vis.
Stackars stackars mus! Såna sår, som bara blir värre, och sedan en massa petande i det hela tiden.
Jag tycker lika synd om dig Mymlan, som försöker och försöker, och kostar på, och jobbar och anstränger dig - och så blir allt bara värre. Det har ju inte precis varit någon billig historia för dig. Förutom den energi det har kostat, både med behandlingar och vetrinärkontakter.
Är det Roslagstull som du har tid hos? Eller den som avlivar för 50 kr? Detär ju en himlans skillnad på avlivningskostnader…
Prata med Roslagstull först. Kanske kan de avliva, och sedan ta prover för att avgöra vad det är? Det borde ju vara i även deras intresse, att veta till nästa gång vad de behandlar, och hur…
Särskilt med tanke på den misslyckade behandlingen. I mina ögon är det självklart att det inte ska kosta dig något - men man kan inte "kräva" saker (inte av folk och inte av vetrinärer) men man kan fråga, och man kan föreslå, man kan säga sina tankar (vänligt), och man kan faktiskt även be.
Lycka till nu, med "eländet". Skickar mängder med tröste- och styrkekramar!!!

Hej Mymlan
Jag tycker att du ska lägga bedövningssalva i såren. Det låter ju jättebra =o)
Kan möss barbera sig själv till den milda grad att det blir så där?
#22 har inte bokat ngn tid för det ännu. Ska prata med Marianne först. Jag har bara inte ork att ta tag i ngt idag, sovit som en kratta inatt, rörmokare vart här och donat med elementet, ska snart iväg till läkaren själv idag. Ska höra med Marianne ang bedövningssalva men tror inte det är så bra då det kan hamna i ögonen därför jag fick salva med kortison för ögon så det inte gör ngt om det skulle hamna i ögonen på musen. Inte så bra med bedövade ögon.
#23 Barbera sig tror jag ej hon kommer ju ej åt att bita sig vid morrhårskuddarna. Jag trodde ju först en mus hade käkat på morrhåren så jag brydde mig ej så mkt ibörjan men upptäckte snart det växte ju ej ut ny päls etc man borde ju se förbättring inom 2 veckor se att det läker. En mus kan kanske barbera sig själv där de kommer åt men undrar om det då inte kan bero på ngn defekt i hjärnan eller det är ngt just där den håller på. Bara en tanke.
Skickar återigen tröste- och styrkekramar!!!