Syr hängmattor o tunnlar
Hejsan, håller mest till på iller.ifokus men tänkte titta in här lite. Det är så att jag har börjat sy hängtunnlar och hängmattor. Tanken var att sälja till chinchillor och illrar från början men nu har jag sålt till råttägare och faktiskt fått en specialbeställning på en liten hängtunnel för möss :D
Visste inte att man använde sånan saker till möss, men varför skulle man inte kunna det.
Så om det är nån mer som är intresserad så hojta till!
Lovar lägg in en bild på mutunneln så fort den är klar, så länge visar jag bild på tyger och "normalstora" saker jag sytt. ;)
På bilden här är de färger på fleece jag har hemma nu, från vänster: grå, röd, grön, vit, svart, blå.
Kan tillägga att jag tar 50 kr för en hängtunnel till mus som är 10 cm i diameter och 20 cm lång. (+frakt)
Mina stora tunnlar är normalt 25 cm i diameter och 35 cm långa och kostar 120 kr.
En mönstrad tunnel kommer kosta 10 kr extra, men har för närvarande inga mönstrade tyger hemma.
En vanlig hängmatta i fleece kostar 80 kr (mönstrad 90 kr).
Jag kan gärna ta måttbeställningar också. Samt är öppen för förslag på att sy andra saker.

Vilka fina saker!! 
Superfin tunnel!
Tack så mycket :) Ska besöka ytterligare en tygaffäre idag för att se om de har fler färger på fleece.
Oj vilka fina tunnar du syr! :)

Wow, du syr verkligen jättefint! :D Själv har jag inga råttor eller möss så ingen idé själv att köpa! :P Men dom var skitsnygga!

"mys rullar" till marsvin? är det något som du skulle kunna sy? =)
Hur är det meningen att man ska sätta fast dom? kan du visa ngt foto på det kanske?
#12 det kan jag absolut göra. Antar du menar som en vanlig tunnel fast utan upphängning? Marsvin är väl som chinchillor i storlek så 25 cm i diameter och 35 cm i längd (som är normalmåtten på mina tunnal) är nog passande till marsvin också, du kan väl skicka mig ett pm om du tror måtten blir bra och vad du vill ha för färger.
#13 det beror på vad du har för bur. Mina leveraras ju bara med ringar, men det finns hakar att köpa om man har gallerbur så kan man haka fast haken på ringen och sen i gallret (jag kan tänka mig att köpa och sälja med hakar). Annars om du har träbur så finns det krokar man kan skruva fast i träet. Har du platsbur så kanske du kan fixa nåt med en bit ståltråd? :) Kanske Mymlan kan ta kort på lösningen med sin mustunnel när hon får hem den.
*putt*
frakten är följande:
1 hängmatta 11 kr
2 hängmattor 22 kr
1 tunnel 22 kr
2 tunnlar 33 kr
1 hängmatta + 1 tunnel 22 kr
fler bilder samt ett nytt tyg kan ni se här: http://illerliv.blogg.se/2008/september/ny-sytt.html
funkade nämligen inte att ladda upp bilder här just nu
Ingen som vill beställa nåt i grönt/vitt/rött/kattmönster/zebra/tiger? :P
Mitt gråa, svarta och ljusblå tyg är tillfälligt slut och alla vill ha nåt i svart eller grått på sina beställningar, så känner mig lite tillfälligt sysslolös medan jag väntar på min tygleverans :P Det röda räcker typ till en grej till innan det nya röda tyget kommer.

Är jättesugen på något till mina 3 råttflicor… Men har inte riktigt bestämt mej … :P
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Oj, vad fräsiga ! :D
#25 Vad tar du för puffarna till katt?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
För att anpassa puffarna för burar så kan jag tänka mig att sy fast nylonband i puffarna (och göra dem mindre) så att man kan hänga en puff i buren.
Fick räkna lite för o kunna svara på din fråga, men en puff i omönstrad fleece kostar 120 kr. Frakten kostar 44 kr. (om man går efter den stora puffen jag gjorde nu i kattstorlek då)
#28 Då ska jag senare beställa ngra puffar till mina 5 katter.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Kan du göra "mini" puffar som passar rådisar? Isf har du mej :P
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig
Det kan jag defenitivt göra. Antingen vanliga sånan här eller med nylonband i som man kan hänga upp precis som hängmattorna. Har redan funderat ut en storlek som jag tror är passande för jag har fått en chinchillapuff beställd.
Vi rekommenderar inte trådiga tyger till möss. Helst inga saker som är sydda, speciellt inte om vi inte är säkra på att de inte tuggar på dem och fastnar i trådarna.
Själv klipper jag bara till hängmattor av fleece och vid burstädning slänger jag dem och klipper nya.
#35 det får du - visa det du syr och sälja! ville ändå bara skriva det 
tycker det är jättefina saker!
Ja det är bra att du säger det :) Jag har själv inte möss så jag vet inte hur pass gnagiga de är.
och de tre syntettygerna.
(har ju fluffen me då men de har ni sett förut)
Jag har fått upp en hemsida nu, välkomna in :)
Nu har jag fått in nya tyger från USA! Passa på att beställa då åtgången är begränsad. Det är jättesöta mönster och nya färger :)