Mina Siamesbebbar
Här kommer lite bilder på mina siamesbebbar födda för lite mer än en vecka sedan.
Ska bli roligt att se hur dom utvecklas då dom går i olika toner i sina färger som syns nu.
Båda föräldrarna är iaf två trevliga och snygga siameser,bilder på dom två kommer med 
Fler bilder kommer efterhand sötnosarna växer 
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Gud så läckra! De som skiftar i grått ser riktigt spännande ut!
Älskar mina stora små vänner..
Oh en siames! :D *ha begär*
.. men .. ooohhh .. jag viiiiill haaaa ..
.. en mesis ..
Säker på att det är siameser och inte himalaya? Tycker de är så hemskt vita…

Jo…där blir nog lite blandat…dom vita lär bli himalaya och tiden får utvisa vad dom gråa svartögda blir för något,nån form av colorpoint
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
forts. på #3 .. oooohhh .. himalaya .. *yes .. me want*
Vad är det för färger på föräldrarna då?

Båda föräldrarna är Siameser(Seal Point Siameser).
//Malin
Mja, med tanke på fotografierna på ungarna är bägge föräldrar inte siamese seal point! Den ena är något annat…
Det är ju genetiskt omöjligt att få colorpoint och himalaya från en parning mellan två siameser.
Parningar för att få himalaya och colorpoint (+ annat) i en kull:
- sm, c(h)c(h) + bone, cc(e)
- hi, cc(h) + colorpoint, c(e)c(h)
- hi, cc(h) + bone, cc(e)

Åh, vad söta!!! :) Jag letar just nu efter 2 små siameshonor. :) Hur mycket blir dom här små krabaterna att kosta månne? :)

#9 det där är typ det enda jag BABKAt in i min förbannade skalle, allt annat är lösa skruvar. fast jag pluggar bokstäver och letar pedagoger.
men å andra sidan torde en annan vara ungefär som en pointed, ien enannan färg.
Mmmmalin, finns det tös till mig?
kram

Dom kommer att kosta runt 100 kr/st
Jag fick 4 flickor och 12 pojkar i denna kullen,och jag har redan massa bokningar på flickor…men jag gör mitt bästa för att fixa en tjej åt dig…det vet du 
//Malin
Ooohh .. Jag vill se meeeeeeeeeer bilder .. jag vill ha en hane ..
(om jag får)
Ska du på musutställningen den 1 november?

Vart är den utställningen?
Självklart sätter jag upp dig på en hane…Jag har många att välja på
//Malin
#14 he he he .. joo, de vart juh en del .. *thi hi*
utställniingen är i Kallhäll Stockholm

En pojk kanske går med.. en flicka och en pojk då kanske? :)
Eller vet du nån annan med siamesbebisar? :)

mina killar går ju tillsammans utan att bli stressade. Det är bara om det råkar hända något disharmoniskt i rummet som de börjar gruffa. Och pip hörst ju från tjejburarna också minsann vill jag lova. men pojke/flicka/pojka är nog ingen bra idé 

Vi söker en FRISK, GULLIG SIAMESMUS att testa blekgener med. Dvs en snäll och sällskaplig sådan eftersom stor del av avkomman blir till sällskap. Alla åldrar av intresse.

En bild på gravida Mamma Siames 
//Malin

Pappa Siames 
//Malin

Är hon verkligen seal point? Ser lite blå ut tycker jag. 

Ja…jag tyckte oxå hon ser blå ut på bilderna och jag tycker hon har bleknat en del sedan hon blev gravid,kanske bara inbillning
//Malin

Bebbar 
//Malin

(sätter över 200 spänn så fort jag bytt batterier i dosan, vilket borde bli i morgon ok? -skäms-
Hur många kan jag få köpa? 
Nej, va söööta!
Kanske skulle ha väntat och köpt en siames istället för en helvit… :P jaja. Det kommer väl fler tillfällen att köpa siameser. De är ju så otoligt fina!
Har du någon colourpoint eller himalayan hane som är ledig, gärna satin?
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Japp…pojkar ha jag som sagt gott om 
Ska lägga upp enskilda bilder på alla 16 om några dagar på min hemsida så går det lättare och se vilka som är kvar :-)
Men skicka mig ett PM om du vill jag ska skriva upp dig på en kille så länge.
//Malin
Pappa mus håller jag med om är en siames men mamma mus är jag lite fundersam på… tycker det är ganska stor skillnad på ungarna också. Jämför jag med mina siamesungar jag hade som var seal point så var de mycket mer beiga medans några av dina är vita och några tycks dra åt det blåaktiga hållet. Ska bli spännande att se hur de utvecklas =)
Vad heter föräldrarna och vad har de för stam?

Ni som vill boka av bebbarna,kan nu gå in på min hemsida och se enskilda bilder på alla bebbarna..och se vilka som finns kvar till salu
//Malin
Wiie, längtar efter mina två töser <33
#29 Har pm:at dig om en hane. 
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
.. längtar efter min hane .. 

Ja, nu börjar de bli riktigt fina! :)
Jag ska inte köpa nån mus, men för nyfikenhetens skull undrar jag om du kanske kan berätta lite om föräldrarnas temperament om du vill? :D Alltid kul snoka lite!

Denna siameslinjen är ingen jag "känner" i flera led bak,men jag har ett par djur i från samma linje och som är sällskapliga,trevliga och en bra siameslinje och en aning livlig på ett roligt sätt.
Det jag fått veta om friskheten på dom är att dom ska vara starka,och att dom haft bra livslängd…men min ide är att nu korsa denna linjen med mina importerade siamser.
//Malin

Vad spännande! Jag har faktiskt en förkärlek till de här "livliga och roliga" mössen!

Den där mamma musen var ju bara för vacker,,

Ja…visst är hon?
Det pussas på henne ofta 
//Malin
Malin .. har PM:at dig !!!

Vilken underbar päls, det ser ut som satin, är de det eller bara siamese.
Vad är föresten skillnaden mellan himalaya och siames? Jag har kunnat det en gång för länge sedan när jag djupt var förkovrad i gnagare och deras färgteckningar, men de var ett par år sedan nu :)
Carpe Diem
#39 Du kan läsa på Svemus hemsida. Där finns de standarden för de olika. På den finska musklubbens sida finns även foton.(länk finns på svemus hemsida)
Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner

Finns några pojkar kvar fortfarande,titta på hemsidan för enskilda bilder.
Transport till Sthlm kan fixas i nästa vecka.
//Malin
åhhhhh…..blir så störd på att bo här på andra sidan havet..suck :P
skulle vara kul om du kunde slänga upp lite färskare foton på bebbsen i kullen Malin

//Malin

Nej, men gud så fina! Vad har de för färg på pointerna? Ser blått ut i mina otränade ögon. Och känslan är mer himalaya än siames. Men jag ska absolut inte uttala mig!