Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2933 ggr
lothus1
0

Träull av asp

Tänkte skicka efter lite träull till tjejerna som de kan boa eller bara roa sig med. Kostar 40kr/påse.

http://www.lemke.nu/

Vad tror ni?

axilur
0

Jag använde det en gång, men jag vet inte… Det var ganska svårt att pilla "isär" det så att säga, så jag blev rädd att det var rätt stor risk att musen skulle fastna i det. Jag klippte sönder det i småbitar bara därför, men även då var det svårt att få det att låta bli att fastna i en klump.

/Anneli

GucciDior
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag läs mamma frågade i frukt och grönsaksaffären om dom hade lite träull som vi kunde få till mina möss. Jag fick en påse, han hade inte mycket mer eftersom det enda som kommer inpackat i träull är tydligen melonerna.. Mössen älskar det och gnager gärna sönder det för att lättare kunna boa med det!

Kia och Tottan myser..

lothus1
0

Jag har läst er båda och skall fundera ett tag till då, men träullen ser så kul o mysigt ut jueeh =oP

Musar måste ju bara älska o prassla i det =oD

[Thiah]
0

Träull är nog ganska lattjo. När jag jobbade med frukt och grönt tog jag hem sådant där och hade i paket. Ni vet när man gör fruktkorgar och sådant

lothus1
0

Ja, jag vet. Det använde vi oss av också när jag jobbade i lanthandeln =o) Gjorde massa presentkorgar, målade motiv på brevlådor, kvastar och massa annat roligt. Skulle vilja jobba i en gammal lanthandel igen =o) Sååå himla mysigt!

axilur
0

Det är säkert jättemysigt för mössen, och idag kanske jag hade tänkt annorlunda och låtit dem ha det. Jag kanske bara var för blödig med den allra första musen. Glad

Bra pris också! Jag fick det gratis när jag praktiserade på Försvarsmaktens hundtjänstenhet där det används som just bomaterial i hundarnas kojor. Jag tipsade om ullen till en tjej där som hade råttor, så hon snodde också med sig ull hem, och råttorna hade uppskattat det mycket!

/Anneli

lothus1
0

Vad trevligt att få det gratis :0P

Tänk vad mycket man kan använda det till. Att boa till hundarna var nytt för mig, men vilken ypperlig ide´ dock!

Hmmm, som det ser ut nu kommer jag nog att inhandla detta ull till töserna.

Hej, hopp =oP

TantSelma
0

Hej! Vi har använt emballageträull till akvariemössen en gång, de älskade att göra bo av det, när jag städade så lät jag dem behålla träullen. Jag tänkte då att det skall jag hitta mer av nån gång. Det blir ett bra alternativ till höet.

Om du beställer så är jag gärna med på leveransen så kan vi dela på transporten. Har tittat på sidan, vill ha fin asp, 4 påsar (ca). Jag kan hämta i Tumba. Skicka pm för detaljer om det blir av.

lothus1
0

Jag har mejlat dem. Vill veta om de levererar till privatpersoner.

Hojtar till då jag fått svar från dem. Jag vill också ha den fina aspullen.

Grodan
0

Grejer av asp är alltid bra!

Ska själv beställa engångsleksaker av asp nästa gång jag köper flis.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lothus1
0

Företaget verkar inte finnas längre såg jag nu.

TantSelma
0

Synd. Jag blev insprirerad köpte på kul ett paket med träull av barrträ härom veckan i en djuraffär jag råkade passera i Jakobstad. Mössen gillar att boa i det och bortser helt från kådlukt och terpentinfaror ;-)

Tyvärr skall jag ju inte förbi den affären igen på det närmaste året. 

Men om det är träull på g igen så är vi intresserade.

Nordanälvens
0

Några x antal år senare undrar jag om det finns något bra träull att få tag på? Inte dedär 20-50grams förpackningarna för 40 spänn.. det har jag inte råd med.

Han/honom