Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 608 ggr
Susmus
0

Mushonor önskas köpa

Jag är på jakt efter 2-3 fina svensktypade honor, och ska till utställningen den 1 nov i Kallhäll. Om det är någon som ska dit och som har kullar till salu, så ta gärna med er dom dit :)

/Susanne

amaira
0

Hej Susmus! Vad roligt att du kommer till utställningen, välkommen!

Om det finns möss till salu … Vem är du? Berätta lite om dig själv! Har du haft möss förut, har du andra djur, hur gammal är du (alltså, på ett ungefär, 50, 30 eller 15 Tungan ute) Vad ska du ha mössen till och hur tänekr du ha dem?

Många här säljer sina vänner, så vi vill gärna veta var de hamnar, och hur de får det. Glad

Terato
0

Jättebra idé att dyka upp på utställningen! :D

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Susmus
0

Hej igen!

Att jag inte tänkte på det. Bra att du påpekade det! Här kommer en liten presentation:

Jag är en djurgalen tjej på 21 år som alltid har haft underbara djur omkring mig under min uppväxt. Nu har jag dock flyttat söderut och djuren är då kvar i föräldrahemmet. Saknar dom enormt! Men jag vill inte ha katter i min lägenhet (tycker de ska få vara utekatter) och hund ska jag ha i framtiden när jag har tiden som krävs att vara hundägare. Tanken kom in på möss eftersom de går att hålla i en lägenhet:) Jag har aldrig haft möss förut, men har blivit otroligt intresserad och har spenderat många sena kvällar att läsa här på forumet:) har lärt mig massor och skrivit upp alla viktiga saker. Katter, kaniner, hund och fiskar är djur som jag har haft.

Mössen tänkte jag ha till sällskap främst. Har då inga speciella krav på korrekta färger/teckningar/päls, utan vill bara ha två fina kamrater, med bra temprament och hälsa. Sen om jag känner mig själv rätt så provar jag säkert att ställa ut dom ändå:)

Allt är i princip klart med bur och grejer. Köpte den största som fanns, en dunamodell ca 65x40 cm. Ville ha en så stor bur som möjligt:)

Så era små vänner kommer jag ta hand om av hela mitt hjärta!Glad

Vattnadal
0

#2 Är jag inte helt ute och cyklar, så dyker hon tom upp vid Gävle bro och delar bil med oss ner!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Susmus
0

Det gör jag:) Ska bli jättekul!

Terato
0

Jaha, men gud så kul! Då kommer vi att mötas där, Susmus! Jag kommer att stå vid Gävle bro och vänta med en svart sportbag med musar i! :) Har rött hår och en svart långkappa. Sara heter jag.

Var bor du förresten? Jag är 22 år. Tänker mig att jag kanske vet vem du är!

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Du kanske vet vilken mack det är på hållet vi åker ner, dvs söderut… Jag minns aldrig, det ser ju så lika ut på båda sidorna (förutom att det står ett ånglok på ena sidan…)

Nu ska jag sova, ska upp och kasa mig 70 mil söderut imorrn, kursdags igen! Fast att köra hem på söndag känns MYCKET värre!

MVH Elin

Terato
0

Jag vet nog. Om det är samma sida som sist så vet jag!

Jag ska också sova nu. Har så himla mkt att tänka på. Mest skojiga saker. Men nu ska jag försöka släcka lyset i huvet!

teratos.r8or.se

Susmus
0

Jag bor i Gävle, men har precis flyttat hit från luleå. Så jag tror inte vi känner varandra sen tidigare:)

Hmm, ja men jag tror jag vet vilken mack. Men det löser sig nog. Jag kommer dit i god tid bara :)

Oj, att köra 70 mil var långt…då ska man vara utvilad. Nej, nu ska jag också gå och sova, ska upp tidigt imorn och jobba.

amaira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nejmen! Det där gillade jag Susmus.

Jag frågade Zabine och Inez, och de sa att dom gillade det också. Kyss Väldigt mycket, sa dom.

Så jag tar med Zabine och Inez, så får du se om du gillar dem. Deär visserligen av korsasd typ, svenska med engelskt i, men rara och söta och trevliga gosmöss.

Har lite brottom nu, så det blir en gammal bild, de har växt på sig lite sen sist.

amaira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till på Inez.

De är födda 30 augusti, efter Imma (ag lh sve, mycket trevlig dam) och Vite-Björn, rödögd off-white sve-eng, mycket trevlig herre.

Zabine är champagne/tan satin och Inez är dove, ickesatin. Mest "korthår" vill jag kalla dem.

Muszimba
0

Då får vi ju se systrarna igen, JIPPIE. säger Zpoted Delilah och Little Zpider som inte sett dem sedan de flyttade hem till mig för en månad sedan..

Vattnadal
0

#9 Jo, det är jag, fast har glömt att skriva stamtavlor till de möss som ska lämnas längs vägen! Hoppas hinna det, men det kommer sist i prioritering. Måste mata alla först, och rasta de hundar som ska vara ensamma i huset till K kommer hem vid 15-tiden.

Skriv massor här i helgen, så att jag har läsning på måndag!

MVH Elin

Susmus
0

Oj, Sabina och Inez är helt enkelt för söta:) Ska bli väldigt kul att få träffa dom! De lyckas nog lätt charma mig omkull. Hur är dom till sättet? Blyga, nyfikna…?

amaira
0

#14. Rara! Det är nog adjektivet jag vill använda om dem! Rara.

Inte för mycket, och inte för litet, av någonting. Inte "gåpåiga", men inte heller gömmer de sig. De är goa och glada och snälla. Själv gillar jag dem!!

Jag säljer dem för att jag inte ska avla på dem, för jag har valt ut Zinny i denna kull, och jag vill inte ha för många möss.

Om jag själv bara skulle ha ett par sällskapsmöss, skulle jag absolut kunna tänka mig dem!

Som petmöss bedömer jag dem till A, så du kan absolut ställa ut dem i pet om du vill i framtiden!!

Du kan också ställa dem i standard utan att "skämmas" - även om de inte blir några vinnare. De är inte avlade på färg och skönhet, men är okej ändå.

Jättegoa, om jag får säga det själv. Kyss

PS. Du missar väl inte deras röda ögon? En del (ganska många) vill absolut inte ha rödögda möss.

Susmus
0

De låter jättefina, verkligen. Det viktigaste för mig är att de är snälla och trygga. Ja, jag har sett att de har röda ögon, och jag avfärdar inte det direkt, utan det ska bli spännade att se hur dom ser ut i verklighet:) För även om jag från början tänkte att jag ville ha möss med svarta ögon, så har jag inget problem med röda. Dessa två små raringar vill jag ju ge en chans i allafall:) Flört

Nej, nu måste jag åka iväg. Blir borta hela dagen idag.

Susmus
0

Det är ingen annan som ska till utställningen och har möss till salu hemma? GladSkulle vilja ha minst tre stycken i min bur, eftersom de är flockdjur.

Terato
0

Jag har träffat dessa och kan säga att de är supertrevliga båda två! (Inez, hjärta Inez!)

De hoppade upp i min hand trots att jag var en främling och var väldigt trevliga att ha att göra med!

teratos.r8or.se

Susmus
0

åh, det låter jättebra! Precis så som jag vill att mina möss ska vara. Har redan blivit smått förälskad i dom:)

amaira
0

Sätter in dagsfärska bilder på dem, i en egen fototråd åt dem. Skrattande

"Inez och Zabine" heter tråden.

Muszimba
0

Jag har ju som sagt 2 systrar till dem som är så pussgosiga. De skuttar så gärna upp i handen.

amaira
0

Du kan väl visa bilder på dem? Skulle vara roligt att se hur de ser ut nu när de växt lite. Ja, jag vet, jag får se dem på lördag Skrattande men ändå.

Muszimba
0

Kan ju föröka få upp lite bilder på skönheterna. Fotade dem för 3 vec kor sedan när jag fyllde år.