OT lite orolig över Trams!
Blev hårt påmind idag om att min Raksha blev 10 år i april. Hon går på rimadyl dagligen för pålagringar i armbågarna. När det är lite ruggigt ute brukar hon få ha täcke eller fleeceoverall för att värma gamla leder och svansroten efter ett diskbrock.
Idag var det 2 plus, snö och underbart ute. Mamma kom med systers hund och sin extrahund (passar en nån vecka när bekanta är borta) och vi gick en lång härlig promenad. Vi hade alla 4 kopplade då det var en ny hund i gänget, samt att både lodjur, älg och rådjur rörst sig alldeles i närheten igår.
När jag såg att Raksha började snegla lite på mig och tyckte att vi borde vända, gjorde vi det. Sen började hon sacka efter lite, och så satte hon sig. Tog nån tugga snö, och ville inte gå mer. Jag lirkade igång henne, sen blev det stopp igen efter ett tag. Kollade tassar, ingen snö eller problem. Det blev tätare och tätare stopp, men då vi var ute i skogen var det bara att tvinga igång henne. Hem måste vi ju!
Hon kissade och bajsade som vanligt på slutet av promenaden, men gick lite krumt med bakbenen och tog kortare steg än vanligt, slokade som en gammal hund, vilket hon inte brukar göra.
Väl hemma hoppade hon utan problem upp i soffan, fick 2 filtar över sig och somnade. Jag ringde vår veterinär, och ska dit vid sju så hon får kika lite på henne. Hoppas att det var för att jag inte tog på henne overallen, så att hon bara blev trött, stel och kall. Troligen den gamla ryggskadan som spökar. Är det värre får vi tvinga åt oss en tid i Falun imorrn, där de kan röntga och gå genom henne noga.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Nej, lilla Raksha! Du får inte bli gammal!
Älskar mina stora små vänner..

Men usch vad jobbigt, jag hoppas & håller tummarna för att det inte är ngt allvarligt, det är jobbigt när ens bästa vänner blir gamla..
Håller verkligen tummarna för er! De e fruktansvärt att förlora en älskad vän…

Heja, heja Raksha. Håll igång med dig din lilla gammeltant. Förstår att det är jobbigt med en hund som kommit upp i åren, har själv haft 3 hundar som blev 13, 15 och 15 år. 2 raser, 3 hundar. Det var 1 Liten Münsterländer(13) och 2 BorderTerrier, mor och son(15+15).

Usch jag förstår hur du känner! Det är så jobbigt när man känner att det börjar närma sig slutet..
I Januari tog vi bort vår gammeltant
Världens goaste Labradortik, hon blev 13 år.
Hoppas hon kryar på sig!
Näe inte Raksha…
Tänk nu på din matte och husse och alla dina kompisar där hemma. Dom vill ha dig kvar där hemma.
Ta nu och krya på dig gammeltanten och håller alla mina tummar och tår för att det inte är jätte allvarligt ställt med dig.
Styrke kramar till matte och husse.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Vi ska öka rimadyldosen och låta bli 2 timmars raska promenader. Veterinären kände genom henne och fick inga reaktioner. Troligen var det som jag trodde, kall, stel och alldeles för trött.
Inga mer riktigt långa promenader, det är bara att inse, hon ÄR gammal, vad jag än vill!
Med lite tur får jag ha henne kvar något år till ändå.
MVH Elin

Jaha du, Raksha. Det var visst ett sätt att säga "MATTE, nu har vi gått allt för långt och snabbt utan min jacka".

Det är lite samma sätt hon körde med i vintras, när hon drog släde. När hpon blir trött då, tvärnitar hon och slår ner rumpan. Då får hon åka släde till hon vill springa igen. Nu hade vi ingen släde, så jag fick pina hem henne. Idag blir det overallen på, och en promenad som är kortare!
Nu ligger hon i kökssoffan bredvid mig och snarkar.
MVH Elin

Jag känner på mig att hon kommer att hänga med ett tag till! Trots allt kör ni ju rätt hårt med era hundar(vilket de älskar!) och klart du jämför henne med dina andra aktiva, unga hundar! Svensson hade förmodligen inte ens märkt något, om du förstår vad jag menar..
Älskar mina stora små vänner..