Musdrapperi
Här i vår nya lägenhet (om jag nu får säga nya när vi snart bott här i fyra månader) har vi ett gäng möss i vardagsrummet. Jag tänkte ge oss en möjlighet att ibland dölja burarna bakom ett drapperi. Förra helgen försökte jag sätta upp en gardinskena i taket. Gick inte, taket var för hårt och borren gick av. Så igår satte jag upp skenan på hyllan i stället.
Jag är inte riktigt nöjd så jag funderar vidare på hur jag hur jag ska lösa det. Kanske ett snyggare drapperi. Nån som har tips på ett snyggt tyg med möss på? Samtidigt är det ju bra med spets för då släpper det igenom mer luft och ljus till musarna.
Nån som gjort något liknande?

Haha, jag tycker det blev skitbra!
Kan man inte få se hur det ser ut när det är igendraget?
Du kan ju annars prova att leta på något spetsmönster i någon mörkare färg. Då lyser det inte igenom lika mkt, det som är bakom, om det är ett problem.
Älskar mina stora små vänner..
lite ot. men såna bokhyllor/hyllor vill jag ungefär ha med. vart kan man hitta såna? är de stadiga? eller har du gjort dem själv? ^^

#1 - Så här ser det ut med stängt drapperi. Syns inte vad som döljer sig bakom. (Men får försöka gömma undan det som som står på översta hyllan…)
#2 - Hyllorna är från Ikea. Man bygger ihop dem själv och det finns delar så man kan få i olika höjd, djup och bredd. Aningen vingliga, men funkar helt ok.

Visst är det snyggt precis såhär! och det vita är ju perfekt osynligt o ändå snyggt.
Om du fortfarande är intresserad av att göra hål i taket så gör en riktig slagborr/borrhammare för 2-500:- från något billighetsbyggvaruhus underverk i ett betongtak. Fast jag tycker inte att det är värt besväret jämfört med bilden.
Köp ett kors på ikea och sätt bakom hylliorna så vinglar de ej mer.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Nej asså, det ser ju skitbra ut!
Tycker faktiskt att det är snyggare såhär, när gardinerna sitter fast på hyllorna!
Älskar mina stora små vänner..
Jag tycker att det smälter in väldigt bra i rummet faktiskt! Verkar ju som en jättebra lösning!
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
Tycker kanske det skulle kunna vart kortare ner till, så det inte ligger typ på golvet ^^

# 4 - Jag har en slagborr, men skulle behöva en bättre (och dyrare..).
# 5 - Det sitter kryss bakom hyllorna men det är lite vingligt ändå.
# 8 - Kommer att korta drapperierrna så småningom. Visserligen säger inredarna på TV att det är snyggt med för långa gardiner, men här vill jag ha dem kortare.
Fiffigt!
Inte för att jag kan förstå varför du vill gömma dina vackra möss
, men ett tips värt att föreviga tycker jag! Kanske flera tips i samma andra kan komma fram om man spånar lite?
Snyggt med draperiet! :)
Min bokhylla är också köpt på IKEA - påbyggnadsbar och heter Laxvik. Och väldigt stadig! Tycker jag kollat länge överallt efter lämplig bokhylla som rymmer dunaburar och inte kostar multum. Fann till slut Laxvik bäst, men IKEA har alltså minst två hyllor som passar musboende…
Ska verkligen kolla upp ikea då för min del efter bokhylla där ^^

#12, Det är ju sådana hyllor som jag har här hemma.:) Fast jag har ju inte lika fint & välstadat i mina som Elyria har..:)
Jasså? vart då? :/

Dom hyllorna som jag har inne i djurrummet, den höga med bland annat fåglarnas lekburar och mössens lekhylla & den låga hyllan som hamstrarna är på,:)
aha ok :P Men den använder du ju ^^

Jo jag gör ju det, just nu i alla fall…

#10 - Haha, det är inte mössen jag vill dölja utan burarna.
#11 - Det var snyggt. Och vad praktiskt att ha mössen intill soffan.
Andra tips till mushyllor är garderobsstommar. Det finns ju hyllor till garderoberna. Och vill man kan man skaffa dörrar och borra vädringshål i dem.

Jag har konsolhyllor, då kan man byta höjd på hyllplanen, djup om man köer nya, lätt stoppa in fler hyllplan osv. Har 4 hyllplan på båda mushyllorna och 3 på terrarie (och fågel) delen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag måste skaffa en hylla till sonens rum. Hans burar behöver lite mer plats känns det som. Konstigt nog så tar spaceburen mer plats än unaburen. Kan i och för sig bero på alla rör :-)
Tycker lösningen med draperiet vart jättesnyggt. Och det var roligt att även få se er andras lösningar på hur ni har era burar. Så är det fler som vill visa hur ni har era burar?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kom hit och kika!
Kanske orkar jag fota mitt djurrum nån dag. Ska bara hinna städa lite först. Kör första kurshelgen nu, och då måste huset vara städat och alla gästrummen piffade!
Fast att ta några foton av ett rum och lägga upp torde gå fort, men kommer inte först i prio.
MVH Elin

#21: Ja jag ska ta mig ut till dig. Vill ju gosa lite hund med. saknar ju hund här hemma. ;-)
Så det låter helt perfekt att komma och hälsa på och kika på möss och hundar och ta en fika med dig :-) Frågan är väl bara hur man tar sig till dig utan körkort :-)
Audiatur et altera pars

Jodu, antingen så mutar man någon som oxå gillar möss och hundar, gärna mig med. Eller så tar man sig till Gävle, tar x-tåget till Ljusne, och så hämtar jag där efter överenskommelse, och när vi är klara får man skjuts till Ljusne igen, för hemfärd.
Folk i Gävle som gillar möss, hmmm, Veronica kanske är mutbar, Terato sitter i sama sits, utan körkort. Susmusen har bil, frågan är väl om däcken fortfarande är av sommarstuk!
MVH Elin

Men jag har bil. Så då kan Susmusen köra min bil :-)
Veronica är så höggravid att jag tror jag får svårt att få med mig henne någonstans :-)
Audiatur et altera pars
#18 har dina möss fula burar? du kanske ska piffa upp dem lite?