Mus iFokus

Mus

Etiketter: föreningutställningträff
Läst 563 ggr
Vattnadal
0

Mushelg (flyttad från Musträff i Sthlm)

Angående en helg (lö-sö) med utbildning, diskussioner, mums att äta och dricka, myskväll och ev utställning dagen efter:

Jag och Mimmi ska arrangera detta tillsammans, och vi hade tänkt oss den 18-19 nov. Tyvärr är lokalen i Uppsala bokad då. Ledig är den däremot 3-4 nov samt 1-2 december. Mimmi kunde inte det första datumet, jag inte det andra. Om vi väntar till januari, så hade de inte bokat de datum de ska ha den själva än, så då får vi vänta länge med att boka

Annars är det helt OK att ha med djur där, det finns sovsalar med sunkiga madrasser och så finns det ett kök (förhoppningsvis vatten oxå, om det inte frusit) och en hel länga med utedass.

Ska kolla upp en ev lokal i Valbo (5 min från E4:an vid Gävle) men där finns inga sovsalar, utan alla får ta med egmna madrasser od. 

Vad tror ni? Scoutstuga på landet i Uppsala, med utedass, kallvatten med lite tur, eller en lokal nära E4:an, men varmvatten och toalett, men inga sängar alls? Alla kan ta med egen frukost, och så funderar vi över vad vi ska äta för middag, pizza eller knytis…

Sängarna i scoutstugan går säkert att sova i, men om vi blir där, så tar jag nog med egen luftmadrass ändå. Dels är madasserna äckligt tunna, dels brukar de vara väldigt dammiga, så min allergiska näsa håller mig vaken med snörvel och nys.

Vi har ytterligare en möjlighet, om vi inte blir tokmånga. Det är att vara hemma hos mig. Jag kommer isåfall att skicka bort man och hundar (min goldentik blir kvar hemma dock) så att vi får lite lugn och ro. Då blir det ingen hyra, om inte jag tar liten slant för toapapper och vatten, samt för maten. Är vi här kan man ju nämligen jag slänga ihop mat, och frukost med.

Frågan är väl  hur många som kan den 18-19 november.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Den här lokalen i Valbo… hur skulle man ordna att sova då?

Jag säger så att jag vill nog ha toalett inomhus under vintern… o helt klart veta att vattnet fungerar….

Mymlan
0

Hotell i närheten? jag klarar inte hårda sängar eller utedass.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[mjuue]
0

Kunde det inte vara i stockholm? Alltså jag vet inte om jag kan annars…

Jag skulle jättegärna vilja åka iväg på nåt sånt här men jag får inte åka iväg ensam.

mandymoo
0

Hur många klarar du hemma hos dig Elin? Om man tittar på det alternativet?

Och skulle man bli många finns det något hotell i närheten?

[mjuue]
0

Vart bor du Elin?

Vattnadal
0

Jag bor 4 mil norr om Gävle. Om Mimmi tar Kristers sänghalva, har jag 2 soffor, en vanlig madrass och 2 dubbla luftmadrasser över. Vidare finns det ju golvyta om folk tar med egna madrasser. 10 personer kan ju lätt sova över här om det kommer fler madrasser. Behövs det mer plats kan jag se till att det finns en husvagn här, där finns ju en enkelbädd och en stor dubbelbädd.

Lokalen i Valbo har en cafédel, där vi haft utställning en gång, och så ett större rum med en scen. Där får man väl lägga madrasser på golven där man vill sova, antar jag.

Om ni inte klarar utedass, så blir det ju svårt. Då faller alla lokaler vi har råd att hyra med sovmöjligheter bort, nästan, är jag rädd. Men å andra sidan hgar de sällan bra sängar heller.

Är det en omöjlighet för folk att släpa med sig luftmadrasser, liggunderlag ed?

# 3 Ska jag arrangera, så gör jag det helst lite närmare mig. Vill någon annan göra en liknande helg framöver, så kanske det blir av i Stockholm. Går det inte att ordna samåkning, så att du får åka bil med någon annan tex?

Fungerar annars datumet?

MVH Elin

amaira
0

Jag kan den den 18-19 nov. Jag kan för den delen vilken helg som helst, utom julafton. Skulle det ändå bli julafton kan jag då med Flört. Viljan försätter berg heter det ju…

Jag har bil.

Jag plockar upp Malin_2 som bor inte långt från mig - om du vill, Malin, så är det okej.

En till får plats, sedan blir det för trångt, med möss och madrasser, osv. Har en gummimadrass och en hopvikbar gästsäng att bidra med.

[mjuue]
0

Jaha,  va bra!! Ska höra med min föräldrar bara!

mandymoo
0

Jag tror inte att det är en omöjlighet att släpa med om man har… vilket jag tex. inte har. Jag har inga liggunderlag eller luftmadresser eller madrasser heller…. o då ska jag köpa… till mig o dottern - saker jag inte kommer att ha så mycket mer nytta av … det är nog mer så jag tänker.

Ang utedass… har inga problem med det om det är sommar.. vintertid så är jag inte så förtjust i det… om annat val finns att göra….

Datumet fungerar bra för mig.

[mjuue]
0

Alltså har ni bestämt er vart det ska vara? *ler*

[mjuue]
0

Uppsala låter jättebra tycker jag!

Lisaisa
0

Jag vill vara med men tyvärr är helgen den 18 nov den enda jag inte kan. Annars har jag ett par luftmadrasser som jag hade kunnat ta med.

Vattnadal
0

Om vi nu skulle preliminärt säga att det blir hemma hos mig, så är det ju bara att börja fundera på vad vi vill göra på lördagen.

Vi kan väl se till att ha olika "ämnen" som vi diskuterar och går igenom ordentligt. Jag undanbeder mig genetiken, det får vänta till en annan gång, och då måste vi se till att ha med någon som är bra på det. Min hjärna vill bara inte nööta in genkoder och funktioner, jag är ledsen! Skötsel, foder, bottenmaterial, kanske lite avel (rent praktiskt då), kanske går det att ragga upp en mus med ohyra att observera och kika på, temperament, kika lite på färger, typ od (i samband med utställningen, kanske ha en öppen bedömning av någon form) *spånar vilt*

Angående utställning på söndagen, så blir denna drive in.

Jag skulle dessutom gärna se att folk gör en lite formellare anmälan, så att jag vet vilka som verkligen kommer, inte bara vilka som VILL komma.

Naturligtvis kräver ju detta en riktig annons, dels i form av artikel här, men även en riktig annons på svemus hemsida.

MVH Elin