God dag! Den 24 september!

I fredags hade vi lite röj i dotterns rum. Hittade massor av mussaker som var utspridda lite här och där. Så i går var vi på Ikea för att skaffa något att sortera grejerna i. Därför har dottern ommöblering på schemat i dag. Och jag får springa mellan hennes rum och mina sysslor - och stal mig en stund vid datorn nu. Dessutom passar vi en två-månadersvalp i dag. Var en stund hos henne, tog hem henne hit ett par timmar och har nu gått hem med henne, för matte kommer snart från jobbet.

Här har dagen gått i lite pyllar hemma o slappar tagen *ler* Det enda vi gjort dottern o jag idag är att gå till affären - ja förutom hundpromenixerna

Jag har busat med tjejerna idag =oP
Och dragit golvena *piiuuh*
Rengjort burar, gallerburar och burskåp gjord av 6 st Ikea lagerhyllor, ngra har bara 3 fack andra har 4 fack. En har bara ett fack dvs ej färdig men får vara så nu. Kanske göra musburar av Ikea lagerhyllor *Ler* spelat bingolotto men vann inget :-(
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Jag drog av golven i morse (lika håriga igen nu, suck) sen kursade jag med mina hundar. Först gick jag avancerad vardagslydnad med Vidar, lunchade och efter det aktiveringskurs med Raksha.
När jag kom hem åt jag middag, petade lite med datorn, har fortsatt uppdateringen av hemsidan (men inget färdigt att lägga ut än), pysslat lite med djuren, umgicks en sväng med mina föräldrar, svullat massor av hembakt limpa (bakade alldeles för goda limpor igår kväll) och nu sitter jag här igen. Förhoppningsvis inte onödigt länge…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Elin - ibland undrar jag om du har fler timmar på ditt dygn än oss andra *ler* du hinner med så mycket kul o så mycket nyttiga saker… jag blir nästan avis *Ler*

Det gäller att göra allt tråkigt lite snabbt bara. Att snabbt plocka undan det värsta och dra av hundhår/sand från golven tar bara en timme.
Jag är alldeles för bra på att fastna här, eller istället för att städa 10 burar, bara städa 5, för jag börjar fota några möss, eller pilla med något annat…
Bra tips annars är att inte jobba en massa. Jobbar själv bara 50%, och det räcker utmärkt!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
jag har badat iller, badat hund, gått långpromenad med hund, dammsugit, skurat golv, haft besök av Tomas, oroat mig för Weenix - som klämt sig i en äggkartong, men nu återhämtat sig, städat musburar, avlivat Herionymus, gråtit, druckit 3-4 koppar kaffe, ätit god middag, kollat på Beck, letat upp och fångat en mus som råkat komma vilse på golvet…

Jag beklagar - vet hur fäst du var vid den lilla krabaten.
Kram