Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 550 ggr
MP160
0

Tjattrar - IGEN.

Precis när Totte ser ut att ha blivit skabbfri så börjar Saga kvittra igen. Hon blev bra efter en kur Baytril men nu äre igång igen. Tjejerna har fått samma nyttiga-mat-bomber som killarna när Totte hade skabb, så vad sjutton? Blir till att fortsätta med det. Blir det inte bättre får vi slamra ihop lite pengar och gå till veterinären igen. Till frågan; Bör jag sätta Saga i en annan bur eftersom dom andra inte låter utan bara hon? Isf, ända tills hon blir frisk igen?

Och en sak till…

KÖP INTE MÖSS FRÅN DJURMAGAZINET I VÄSTERÅS - HÄLLASHOPPING OMRÅDET!!!!

Saga var sjuk första gången redan när hon kom hem, så resten av tjejerna blev också sjuka. Ett tag senare kommer jag hem med Totte och Teo, då Totte visar sig att ha skabb därifrån men Teo klarade sig undan. Så 1 mus av 5 har hållt sig friska från Djurmagazinet. Mysigt.

Tack för mig. Och svar uppskattas.

Muszimba
0

Då Saga har börjat låta igen så är det bäst att medicinera alla i den buren. Har du 2 burar till dem, så räcker det med Sagas bur endast då det smittar på dem hon bor med. Tänk bara på att tvätta dig efter du har pysslat med Saga och hennes kompisar innan du går över till nästa bur med tanke på att du kan ha något på händerna från dem.

Hur bor de, alltså står de vid något fönster eller annat dragit ställe? Om de gör de, så är det bäst att flytta dem till ett varmare och mer dragfritt ställe i bostaden.

MP160
0

Har alla tre tjejerna i ett akvarium som står så långt bort från fönstret som det går i mitt rum, så inget drag här inte.

Muszimba
0

Det är bra. då har du eliminerat den faktorn. Vet du vad det är för temperatur i den deleb av rummet? Vissa rum har en kyla som kan ligga precis där man inte vill ha den. Jag har själv mina i en hörna i vardagsrummet där det vissa vinterdagar kan vara lite "för" kallt, men då har jag mitt lilla knep med handduk/filt på buren och en lampa tänd precis intill för att öka värmen just där.

MP160
0

Jag har ingen aning, kan ta in temp saken hit ikväll å se efter, hör av mig såfort jag vet

Grodan
0

Om du redan medicinerat med Baytril en gång så tycker jag inte att du ska göra det igen, utan prova en annan medicin om du tycker att hon mår dåligt. Det finns flera bakterier som kan orsaka Rossel, luftvägsinfektioner och lunginflammation och flera av de mest elaka, som ex pasteurella, är resistenta mot Baytril.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MP160
0

#5 kan inte påstå att hon verkar må dåligt, hon är lika pigg som vanligt.. Men sist så vart dom ju lite hängiga och glanslösa, så yes.. Vad finns det mer för mediciner än baytril? Våran veterinär klinik kan inte mycket om smådjur, så tips uppskattas!

Btw, det är runt 23 grader i rummet. Temp saken står på tjejernas bur och visar runt 23. Är det lagom?

Honolulu
0

Va tråkigt MP160! Ledsamt när dom aldrig blir friska…

Håller tummarna för dig iaf =)

MP160
0

Ja, dom vill bannemig inte hålla sig friska dom små rackarna Skrikandes Tack ändå för tummarna eller vad man säger Glad