Reg blanketter
Var beställer jag dem? Inga pdf filer, jag äger ingen skrivare så jag kan ej skriva ut ngt.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Det är jag som har Svemus registreringspapper i bla Svemusshoppeen om man inte kan skriva ut själv. De kostar 5 kr + porto/styck och till varje kull behöver du ha åtminstånde 2 stycken(om jag inte minns fel). Du måste sedan kryssa för varje mus i kullen som du vill ha reggad, om det är 10 möss och alla ska reggas är det alltså 10 kryss. ska man regga enskilda möss, så är det 2 reggpapper/mus. Det sista som du får göra är att datera och skriva under innan du skickar iväg papperna. Registratorn behåller 1 och du får sedan tillbaka det ena handskrivna med alla maskinskrivna från registratorn några veckor senare tillsammans med ett inbetalningskort om du inte har skickat med pengar till registratorn med de reggpapper du har skrivit. Där kostar det ytterligare 5 kr/reggad mus.

Du behöver 2. - eller om du skriver en o gör kopia på den. Fär som Muszimba skriver så får du tillbaka en o registratorn behåller en. Har du en hel kul har du alla på samma, har du som sagt enskilda möss som inte är kullsyskon så är det en för varje.
Men lite fel där med om man vill ha dom reggade eller inte - alla blir reggade som man skriver med på blanketten - men dom man kryssar för skriver registratorn ut stamtavlan för o det kostar 5 kr/mus.
Ska man sälja ungarna så är det ju bra att ha en o skicka med. Man skickar enklast med pengarna när man skickar in registrerinspapprena. + ett frankerat returkuvert.
Om jag inte missuppfattat helt så kan uppfödare med registrerat prefix skriva ut sina stamtavlor själva. Men inte vi andra som inte har registrerat namn. Stämmer det eller har jag missuppfattat?
Så för oss om vi vill ha stamtavla att lämna med dom möss vi säljer så är det registratorn som skriver ut stamtavlorna… men jag tycker att 5kr/mus är en liten pytte summa för att få dom registrerade o få en stamtavla hemskickad.
Jag har 8 siames ungar att regga, en hona gick bort.

Är det i sammakull, är det bara att ha på samma registreringspapper, annars en till varje mus.
Det är en enda kull.