Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 614 ggr
Nikka
0

Mushopp

Hur vanligt är det att möss hoppar från plats till plats? Jag har nämligen min ena kille i bokhyllan som står ca en halvmeter ifrån fotänden av sängen, och ca en meter ovanför sängen…. och en natt vaknade jag av att det kröp en mus i min säng!SkrikandesJag tände lampan och upptäckte att de var pysen som sprang runt där. Jag hade inte ens haft buren öppen! Men troligen smet han ut nånstans ifrån och hoppade rakt ut från bokhyllan och ner i sängen, för hade han ramlat ner borde han ha sprungit runt på golvet… Obestämd

Hm… en riktig buse det där, kanske bara ville sova med oss i sängen istället för sitt hus Oskyldig
Det konstiga var att jag några nätter innan hade vaknat av att jag drömde att han var i sängen. Och min dröm slog in Förvånad

Druke
0

Mina tjejer kan få för sig att försöka hoppa ner när jag har dem på bordet ibland, men det är bara om jag har ställt någon kasse eller dylikt precis bredvid.

Man får tänka på att möss ser ganska dåligt. Ibland blir de "lurade" när det gäller avstånd mellan saker.

hus-musen
0

vet inte hur de är med möss riktigt men min ena råttkille tog ett rejält skutt på en meter säkert för han skulle hoppa till mig från buren! så nog kan en mus hoppa en halvmeter, synnerligen om de hoppar från en plats högre upp än den plats de tänker landa på=)

Qui dormit, non peccat