Alla dessa agoutisar...
Till salu: Sex små agoutipojkar av vanlig (svensk) typ. (Ska försöka bifoga bilder så fort jag kan…)
De två äldsta är födda 16/8, och bör inte avlas på då de har dåligt immunförsvar. Mamman har mycoplasma, men en antibiotikakur botade ungarna.
De fyra yngre pojkarna är födda 27/8. Samtliga har vita tassar och svanstippar, svansarna är ganska korta. En av dem har antydan till pannfläck. Magarna är obestämbart ljusbruna. Hittills har jag kunnat räkna ut att grabbarnas gener är A/a, B/b, D/d, och S/s. (Mamman är åt even-hållet). Pappan har ett p-anlag. (Vissa i kullen har aningen längre päls än andra, men jag skulle väl inte vilja beskriva det som långhårigt.)
Ungarna finns i Uppsala.

Laika. En del långhåriga möss har just sådan päls som hanen på inlägg 2. De är jättefina.
Ändå, jo, långhåriga möss är väl ändå oftast extra långhåriga i sin "bebispäls"? Detsamma gäller väl krull också. Det liksom raknar med åldern.
Om man inte vill avla på hårlag, och försöka få fram djur som bevarar sin päls så mycket som möjligt även som vuxna. Men det kräver nog renodlad avel. (som jag har uppfattat det)