Weenix och äggkartongen
Weenix hade medans hon försökte bygga ett konstverk av en äggkartong fastnat i den. Hon satt fast många timmar (hur länge vet jag ej, men upp till ett dygn är möjligt) och ryggen hade lagt sig i ett S, blodtillförseln till bakbenen hade upphört och hon hade kissat och bajsat på sig.
Jag tog loss henne och masserade henne, tvättade henne ren i varmt vatten och gav henne mat och vatten. Hon var totalt uthungrad och törstig. Det var hemskt.
Så nu blir det inga farliga leksaker som äggkartonger till mina engelsktypade i framtiden… de är inte fullt så smarta helt enkelt… Leksakerna måste vara anpassade till deras storlek helt enkelt.
Redan några timmar senare var Weenix helt återställd. Det enda som syntes var en svullnad på bakkroppen där hon suttit fast. Ryggen hade rätat till sig, bakbenen fått tillbaka blodcirkulationen och kroppen hull och magen mat.
Jag hoppas innerligt att detta inte påverkar hennes dräktighet eller framtida förlossning på något sätt.
Nämen Oooo
stackars Weenix. Att det kan hända olyckor med äggkartonger. Håller tummarna att varken hon eller de kommande ungarna tagit någon skada.

Men oj stackars liten - fy vad hemskt. Vad skönt att hon mår bra…
Men kan hon inte få delar av äggkartong att gnaga på - o göra till konfetti… bara det att man får göra trimlor i lagom bredd… för dom älksar ju verkligen det materialet att boa o gnaga på….