Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 924 ggr
-mmk-
0

Honung?

kan möss äta honung?

eller vad kan man ge dom som ngt speciellt.. nåt som är extra gott som dom kan få ibland.

Grodan
0

Sötningsmedel bör ju undvikas, men i valet mellan vitt socker och honung så ska man givetvis välja honung. Jag äter själv inte vitt socker och sötar med honung istället.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

-mmk-
0

men det kan man ge dom eller .. är inte det kladdigt.. tänk om det fastnar i pälsen eller på tassarna (heter det tassar på möss?)

amaira
0

Något extra gott som de kan få ibland? Vad sägs om avocado? Det är ju ganska dyrt och inte något man kanske kan köpa till sina möss dagligen.

Om man provar sig fram, finner man ofta att varje mus har något som är just dennas favorit, och det kan man ha som "extra godis" om man vill. Avocado, ost, ärtor, majskorn.

Liksom Grodan ger jag inte mina möss "onyttiga sötsaker". Vet inte varför jag skulle. Det är inte något som de saknar precis, och gör ingen som helst nytta. Det ger inte ens "gladare möss" Flört

Mymlan
0

#3 ICA hade 5 avocado för 20:- Men kanske bara gällde förra veckan.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

Ja, sen vill det till att man själv gillar avocado, för det blir "det mesta" kvar när mössen har fått sitt…

Grodan
0

aha, du menar att du ska ge dem honung RAKT AV (som det är)… !!! vad är det för vits med det? som du skriver själv, kladdigt, men…

om jag gör någon näringsdryck till mina djur och tycker det smakar beskt sötar jag med honung, men jag ger aldrig mina djur honung som det är… om jag bakar bröd eller kex (obs! med nyttigt mjöl - oftast en egen blandning - inte vitt vetemjöl) så kan jag söta med honung…

vad jag vet är socker och honung inget som gnagare behöver… de kan gott nöja sig med naturligt fruktsocker som finns i frukt och bär, så du kan även söta välling och näringsdryck eller div geggor med frukt och bär

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

-mmk-
0

jaa .. jag såg på ett tv program eller det var bara ett inslag just om möss och då sa hon som gjorde inslaget att dom gillar honung .. men , jag tror inte det är nå bra för dom .. men jag ville höra med er först Flört

dom tycker om ärtor och majs .. avokado har jag inte provat med än, men jag ska åka och handla idag så jag får väl passa på att köpa lite till musisarna också .. ost gillar dom inte, jag vet inte varför .. men dom älskar vindruvor och sallad .. couscous (vet inte hur man stavar) tycker dom också om .. förra helgen så gjorde jag en sallads tallrik till dom med gurka lite tomat sallad paprika morötter och lite couscous .. morötterna och paprikan snälgde dom ut i buren dom tycke inte om det .. :p

amaira
0

Vindruvor! Det har jag inte provat, det måste jag göra!

-mmk-
0

mina älskar verkligen det … köpte det idag.. och så var jag på djuraffären idag D&M djurfoder eller vad det nu hette . .kommer aldrig ihåg :p

där hade dom som en liten lekborg .. men en stege upp och dom en liten backe ner.. och under där kunde dom sova … den tyckte jag var gullig,, ska nog köpa den och se vad mina möss tycker Glad

lothus1
0

Just den tittade jag på för ett tag sedan ;oP Men köpte deras sista hängbro istället =oP

Lotte
0

Honung kan ni ju ge i vattnet i bland också. Det är ju som ni skrivit inte nödvändigt "jämt", men t ex när det ser "förkylt" ut, så är det inte så dumt. Kanske lite svagt kamomillte med lite honung i som de får i sin vattenflaska den dagen..

Har ni testat avokado på möss? Har aldrig vågat det på hamstrarna. I fågelvägen är det stort förbud, då det är rent dödligt! Det har väl sin orsak förstås, men vågar som sagt inte ge det till mina hamstrar, Även om det är så nyttigt för oss människor:)

lothus1
0

Hej Lotte =oD

Freja och Kantarell trivs som bara den här. De mördar växter och gräver bon i dom *S* De har skitkul!

Men du…..jag kan inte glömma storlekarna på hamstrarna på utställningen. Jisses vilka monster alltså =oP De var ju i storlek med marsvin vissa av dem =oP

Kramisar!

-mmk-
0

#10 jag letade efter en hängbro , men jag såg aldrig nån .. har sett dom tidigare och jag ska köpa sån nästa gång .. eller så blir det en sån dära gullig lekborg till som .. Räcka ut tungan

Lotte
0

Hej "lothus"! Ja, jag har sett här att de avverkar stora områden växtlighet:) Kul att det går så bra för dem! Och hamstrarna, ja, det är härligt med dem när de är så där stoora och gosiga!