Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 640 ggr
axilur
0

"hälsomål"-müsli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan detta vara något för muslingarna, tro?

/Anneli

axilur
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innehåll.

/Anneli

Grodan
0

mums, låter helsmarrigt… jag ääääääälskar lakrisrot - brukar göra te (avkok) på det…

nypon o nässlor är himla nyttigt

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

axilur
0

Vad är lakritsrot? Och vad är inulin?

/Anneli

Grodan
0

lakrisrot är precis vad det låter… rot av en växt som smakar lakrits… används som te, örtmedicin och som smaksättning av godis

inulin… typ kostfiber

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

axilur
0

Okej. Är detta något för möss? Ett paket kostar över 60:- så det är visserligen inget man kanske har som standard, men är det här något man kan lyxa till det med?

Det är ju osockrad müsli liksom. Obestämd

/Anneli

Mymlan
0

#5 Var köpte du den?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

Lyxmat, onekligen. Som basfoder, nej - men det tänkte du ju inte heller. Som extragodis, extratillskott, extranyttigheter - ja.

Inulin är en sammansatt sockerart, så "sammansatt" att den är svår att spjälka upp för oss människor, dvs merparten av den tillgogodgör vi oss inte, det går rakt igenom kroppen, som "kostfiber".

Människor lagrar energi i form av fett, växter lagrar ofta energi i form av kolhydrater, exempelvis stärkelse och inulin.

Inulin finner man ofta i rötter hos tvååriga växter, som första året växer till, vilar över vintern och blommar/sätter frö året efter, och sedan dör. Deras rötter lagrar näringen den första vintern, som de samlar in sin första sommar.

Människor saknar enzym för nedbrytningen av inulin, men möjligtvis kan vi bilda detta enzym. Hur det är med möss har jag ingen aning om, de kanske har dessa enzym?

axilur
0

#6 Hälsokostaffären i Märsta centrum.

#7 Okej, då vet jag. Tack. Glad

/Anneli