Funderingar
Hejsan!
Har haft funderingar på att skaffa möss,
jag undrar om ni skulle kunna berätta
lite om hur dem är? Om dem är rätt sociala,
eller vill mest vara för sig själva?
Vad ska de ha för bur och tillbehör?
Mat osv? vet att man kan läsa om de i Artiklar,
men tänkte om de finns någon som skulle vilja berätta?
Tänkte även ifall någon här inne, helst från skåne,
och i närheten av landskrona, som säljer bebisar? :)

Jo, självklart finns det många trådar om detta.
Men Miaah kanske vill ha en egen tråd med egna funderingar och samtidigt bilda en kontakt med oss musmänniskor! :)
Däremot kan det bli lite jobbigt för oss att gå igenom allt så många gånger(det finns verkligen en hel del att ta upp om varje ämne du frågar om)
Jag tycker du ska läsa dessa Artiklar och återkom sen med frågor när du har lite mer kött på benen. Frågor finns det alltid, men det blir lättare för oss att svara på lite mer smala frågor. ;) Jag vet att vi har väldigt många Artiklar men här har jag plockat ut dom som jag tycker alla nybörjare ska läsa!
Tips på artiklar:
Varförmus-artiklar:
Är en mus rätt husdjur för dig?
Beteendeartiklar:
Boende och aktivering:
Hälsa och mat:
Älskar mina stora små vänner..
(Vad duktig och snäll du är Terato!
)
/Anneli

tack så himla mycket! :)
.. jag menade inte de på något elakt sätt .. 

Hihi, nej, det vet jag ju, Pimu! 
den första artikeln VArför har vi möss? är tyvärr inte klar…
jag skulle basera den på vad medlemmar berättar om varför de har möss, men frågetråden har trillat i glömska och jag kan inte hitta den nu (bara en gammal från 2006)…

Jaha, oj. Hade lite bråttom.(som vanligt) Det var dock väldigt bra saker som stod där!
#8 kan du hitta tråden då? så vi kan få flera att skriva o så kan vi hänvisa från artikeln till tråden…
Jag bor i skåne i Malmö och jag har musbebisar som är till salu om 3-4 veckor ,om du är intresserad