Virvlar säljes!
Vissa av de små abbysinierna ska nu till nya hem.
(Pga att jag inte kan spara så pass många hanar)
E: Choklad fox U: Choklad fox U: colorpoint (svartögd siames :P)
alltså är dessa bebisar från två olika mammor men har samma pappa. ;)
Mammorna fick 7 bebisar var och alla lever fortfarande.
De som är till salu är följande;
Choklad fox hane, bra virvlar
Black fox hane, dåliga virvlar
Siames hane, dåliga virvlar
Siames hane, dåliga virvlar
Colorpoint hane, bra virvlar
Siames hane, bra virvlar
Alla är långhår satin, precis som föräldrarna men siameserna/colorpointarna ser ut att ha mkt längre päls än resterande. Vet ej varför..
Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för pris ännu men priset kommer inte bli "det normala priset" för en mus då jag anser att dessa är så pass ovanliga och speciella.
Jag har ingenting emot att de med bra virvlar används i avel men jag ser gärna att de med sämre virvlar EJ används i avel, just för att ej främja dåliga abbysar.
Jag kommer ej sälja dessa till folk som verkar oseriösa och ej respekterar mitt såkallade "avelsförbud".
Hör av dig via PM eller om du är intresserad eller undrar någonting! :)
.. men .. ooohh .. värför hanar .. jag har inte plaaaats !!!

Jag veeeet! Inte jag heeeeeller!!! haha :P
Hoppas du får dom sålda *håller tummen*_
(men kommer att komma in o dräggla ner dom totalt)_

Ja det är nog inga problem! Massor som har hört av sig men de flesta vill bara betala max 50 kr styck.. Suck.. :P
#4 Då kan de oxå vara utan.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Tycker som Mymlan .. de dubbla .. minst .. 
Är inte gratis att föda upp möss eller djur överhuvudtaget. Även om man tar 100:-/st så får man inte igen det man lagt ut på kullen i mat etc.
Men de som ej föder upp de förstår ej inte förren de står där med en kull.

Ja absolut!
Jag har bestämt mig för att ta 350 för dem med bra virvlar.. Och 250 för dem med dåliga virvlar..
Det är ganska mkt, men då sållar man iaf bort dem oseriösa och okunniga.
Jag tycker helt klart dem är värda den summan!
Jag betalade t.o.m mer för mina avelsdjur jag köpte..

Tycker ni det är alldeles för mkt?
Jag menar.. Bara resan ner till tyskland för att hämta dem gick ju loss på flera tusen.. :S
#9 Jag personligen tycker det men det är jag det.
#9 Jag skulle nog förvänta mig riktigt riktigt GULDTEMPERAMENT om jag köpte en mus för 250 eller 350:-
Eller… jag skulle aldrig köpa en mus för så mycket pengar, trots virvlar. Men det är jag.
/Anneli

Siameskillarna, har de röda eller rubinröda ögon?
Men gud vad söta dom var, måste jag bara säga! Speciellt när de har lång päls. De ser sådär härligt nyvakna ut! 
/Anneli
Håller me #10 o #11 .. att de var juh .. lite .. saftigt .. men de är juh "vi" de ..
.. men för att få "sålla" bort dom oseriösa, så är de juh ett bra pris-tänkande .. 

Lite svårt att säga men jag skulle säga rubinögon! :)
Jo det är lite mkt för en mus såklart..
Men det är inte vilka möss som helst enligt mig och de kostade mer att köpa in.
pratade med malinmalin som också fick sådana nyligen och hon tar samma pris.
Jag har inte frågat grodan ännu vad hon tog för sina..
Jag tänker såhär; Om jag verkligen vill ha ngt så är inte 350 kr mkt att lägga ut. Jag har lagt ner mkt mkt mer pengar på djur jag velat ha :D *to much money genom tiderna haha*
Men det ångrar jag inte ett dugg!
Jag kan säga direkt att dessa har toppentemprament! väldigt lugna, även för att vara popcorn!!
Tassdarr har alla, jag tycker det är lite irriterande då hela handen skakar men det är sött å andra sidan! :P

Jag har och haft möss med tassdarr och det är mysigt tycker jag med det. Jag känner mig lite mer i mysfaktor med tassdarr på mina möss.

Jag har sålt virvelkillar ifrån flera kullar nu och inte haft några problem att få samma pris som Sandra begär för sina.
Undrar om det är svenskar som är snåla?
För jag har sålt virvelbebbisar nu både till Norge och till Danmark och har några Finnar som är intresserade och där är aldrig nån som ifrågasatt priset.
Och jag ifrågasatte inte priset när jag köpte hem dom ifrån Tyskland…säger som Sandra,är det något jag vill ha…Så betalar jag vad det kostar
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Tar ni mer för honor?
/Anneli
#15 o #17 .. självklart att man sätter de pris man vill på sina möss .. jag har heller aldrig "ifrågasatt" priset på möss jag köpt o priset har ingen betydelse på möss "jag vill ha" .. men tyckte juh ändå priset var högt när man ser de framför sig .. men har man fastnat för en mus så finns de inge prislapp som kan hindra mig allafall .. 

Jag tror mitt pris för Aby honor kommer ligga på samma den dagen jag börjar släppa iväg några honor.
Jag sparar dom flesta honor för att få upp en bra stam på abysarna för jag ska kunna skaffa min mer genetisk fakta om denna linjen.
Har nu en del "abybärare" som ska bli kul att fortsätta med.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Nu har inte jag följt eran "utveckling" eller så eftersom jag är ny här, men jag får vibbar att vissa föder upp möss för lättförtjänta pengar. Jag menar… föder man upp möss och vet att de kan få hur många ungar som helst så borde man ju vara beredd på att ha plats för de också. Känns liksom som "jag har fött upp ungar, men jag har ingen plats för de, därför säljer jag de".
Jag förstår att ni vill föde upp generationer och sådär… men föder man upp möss så borde man ju, tycker jag, också se till att ha plats då man kanske inte får några sålda.
Men det är min åsikt *som alla säger*
Jag kan ju ha fel, alla gör ju förståss inte så.
Grymt söta möss föressten… skulle verkligen vilja ha en, men priset är inte rimligt för mig.. lite för dyrt.
Lycka till med mössen annars! 
Jag har en fråga också… hur ofta får era möss (ni som har flera stycken alltså, mer än tio eller så) komma ut och springa utanför buren? Hinner ni hålla på med alla möss eller har ni de bara i burarna och tittar på de och föder upp fler och fler?
#15 Jag har inte sålt möss på 1 år - Tomas undantagen! - men priset ligger fast på en hundring oavsett färg, form osv. Utlägg räknar jag inte med att få tillbaka, mitt museri är en dyr hobby.

21#
Varför har du fått för dig att jag inte har plats för ungarna om de inte blir sålda? Har du varit hemma hos mig och sett hur jag har det till mina djur?
Jag hade väl aldrig sparat så här många hanar om jag inte har plats att behålla dem om ingen vill köpa dem?
Om man skulle vilja tjäna pengar på djur så är inte möss det man bör satsa på direkt!
Då jag inte jobbar 100% och dessutom väljer mina egna tider att jobba på så har jag all tid i världen på att lägga på mina intressen, alltså mina djur..
Jag väljer att lägga ner mkt tid på mina djur, prioriterar dem och därför har jag gott om tid till att ha djur både till sällskap samt att kunna ta en kull då och då :)

#21 Abbysar är ju nya och speciella här i Sverige om man jämför i Polen, Tyskland och andra länder där de är mer etablerade. Då är det mer förståeligt att ta ett annat pris för dem än till exempel Engelsktypade eller Svensktypade möss.
Jag betalar gärna ett annat pris som ligger lite över det normala för någon mus som jag vet har en bra stamtavla och lite ovanligare pälslag.
Ser inget fel i priset, då jag lätt hade kunnat lägga ut det (vill ha en egen Abby!!) Men tyvärr är Sthlm långt bort.
Lycka till Sandra, dom är super fina!
Hoppsan, bor Sandra i 08!!!??? DET hade då jag missat!!! Trodde hon bodde i Göteborg som MalinMalin…
Dem är underbart fina
, och jag tycker inte priset är fel, om det är som muzzimba säger att de är speciella här i Sverige.
Jag blev jättesugen på dina choklad möss!! Två killar! Har hamstrar men har funderat länge på att även skaffa möss. Dock har jag låtit blir för jag är så rädd att mössen ska hoppa iväg eller nåt och vi har katter:( Katterna låter bli hamstrarna, även dvärgarna men dom är ju inte så "hoppiga" och lättare att hålla koll på än snabba möss…eller?

Va skönt att det inte är så himla många som tycker priset är överdrivet! För det tycker verkligen inte jag! =)
Ja jag bor i stockholm, tänk att du missat det Grodan! haha ;)
*skämt åsido*
Issa83; Jag själv skulle personligen föredra möss framför hamstrar då jag tycker möss blir mkt mer tama och personliga än hamstrar =)
Man behöver inte vara orolig för att mössen "hoppar" ifrån en. De gör de sällan om man har relativt tama möss. Jag har aldrig haft en mus som hoppar så, möjligtvis ngn bebis i popcorn-ålder men ej annars.
Jag tycker det är väldigt ovanligt, möss blir så lätt tama och lugna =)
Sen får man ju hålla koll på dem så klart, så de inte vandrar i väg på egen hand om man har katter. Möss är väldigt nyfikna djur och undersöker gärna nya platser! =)
Hör gärna av dig om du undrar mer!
Men jag tycker inte du behöver oroa dig för sådant, inte alls! =)
Jag kan dessutom tillägga att virvelmössen är extremt lugna av sig. Även i popcorn-åldern.. Väldigt speciell sort dessa sötbollar =D

Är intresserad av colourpointhanen och siameshanen med bra virvlar i första hand. Kan även tänka mig en icke besläktad hona då jag har första tjing på 1-2 honor från Grodan.

Du bodde också i sthlm va muszimba? =)
Jag har inga honor till salu just nu. Kommer ev. ha abbybärare snart som är obesläktade dock..

Jupp, bor i Sthlm. Dessutom typ 5 minuters bussresa från Grodan och 10 minuters tunnelbaneresa från Globen mot Farsta.
#30 när är dom lev klara? jag ska till hamsterutställningen på lördag i kallhäll, annars är det så långt till sthlm

De är lev-klara redan nu! Stora och fina är dem! =D
Jag kan ev. lämna av dem till dig i kallhäll om du är intresserad! =9

Sandra-L, kan du inte berätta lite för mig i ett Pm om colourpointhanen och siameshanen med bra virvlar hur de är i sättet och när de är födda. Kan regga dem själv om du inte kommer att regga alla själv.
#34 undrar om mina är klara då med? I så fall kanske Issa kan ta med mina grabbar
#34 oki jag har pm:at dig :)

Angående pris tycker jag det är kul när uppfödrna försöker pressa upp. Om det inte går att sälja för den prislappen så får man väl helt enkelt sänka sig lite. Men man måste ju våga prova, tycker jag!
Älskar mina stora små vänner..

Jag har inga problem att sälja mina virvlar för det priset,och jag har som sagt redan sålt iväg sånna utanför Sverige med.
Och vill folk inte köpa dom av mig för det priset så får dom mer än gärna stanna kvar här
//Malin
Jag köpte två virvlar av Sandra igår:) Var på hamsterutställningen i kallhäll och ställde ut mina hamstrar och då var Sandra snäll och mötte upp mig där. Visst är det dyrt, men dom är jättefina! En siames och en choklad fox, båda satin :) Kommer en egen bildtråd sen:)