Nori
Efter ett matlagningsryck jag hade förra veckan har jag lite rostade sjögräs, nori ark över. Tänkte dem är prassliga och säkert roliga för mössen att finfördela och äta. men kan man ge dem sjögräs eller är det bara en helt korkad ide? :P
Jag hade nog gett dem.. Allt vi kan äta kan ju dom äta(med undantag t.ec. jordnötter..)
Men sen VET jag inte om det är dåligt eller icke =D
ok, oj jordnötter visste jag inte om, dock inget som förekommer här som tur är :)
Läste i ena mat artikeln att "grodan tror jag det va" hade nått algpulver i sina geggor, så tänkte att då kanske sjögräs går bra det också.

Jordnötter kan faktiskt möss äta, dock inte saltade. Jag ger mina de med skal på så att det blir lite jobb för dem då de med skal är osaltade. De ger jag på lördagar någon gång ibland som lördagsgodis.
#3 va bra :D hade fått en ide om att dom intre fick äta alls.. tur för mig =D

Mina gillar dock inte jordnätter!
Älskar mina stora små vänner..

Nori är nyttigt och mössen brukar älska det.
Jordnötternas fett är av det onyttigare slaget. Vill man mata med nötter finns det mycket nyttigare varianter att välja mellan. Dessutom säljs ju massor av nyttiga nötter med mycket hårdare skal nu till jul. Billiga kilopriser i så gott som alla mataffärer. Köp på er stora lager, och mata under hela vintern och våren!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
va bra ^^ då ska in mina få tugga i sig det som blev över.
Jodå nog blir det att köpa upp med nötter nu under jul :)
Nori är det bästa mina möss vet. =) Ska tydligen innehålla dubbelt så mycket kalcium som mjölk.
//Lina