Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 397 ggr
Chippers
0

Chokladen är död..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh, jag hittade nyss min söta chokladtös död i buren. Iih vilken osis man ska ha… hon var så himla fin och nu är hon död. Tror det kan bero på stress och sen hade hon ingen aptit heller, så igår gav jag henne mat genom plastspruta. Men nehepp. Kanske var hon krasslig innan hon kom? Eller så blev hon det här. Jag vet inte. R.i.p Lady <3

Chippers
0

En fråga. Första eller om det var andra natten de varit här, hade hon rymt från den tillfälliga buren in till dvärghamstern och sovit i hennes hus  men dom bråkade aldrig, såg iaf inga sår eller nåt.

Några dagar efter det vart hon lite konstig och såg lite konstig ut fast jag trodde ju inte det va nåt spec. Kan hon fått nåt från hamstern och blivit sjuk?

reverse
0

Gnagare kan ju smitta varandra, så det är ju en möjlighet.

//Lina

Grodan
0

Hur länge hade du musen?

Mja, troligen inte. Det tar runt 2 v innan smittor kan påvisas, men jag är givetvis ingen veterinär och kan då inte svara säkert.

Tycker inte det är värt för lekmän att spekulera för mycket (med risk att man drar felaktiga slutsatser). Vill man verkligen veta varför en mus dör så bör man lämna in den på SVA eller till veterinär för obduktion. Den skall inte läggas i frysen utan iväg direkt vid dödstillfället. Det är oerhört bra att känna till detta!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️