RIP bebisar
Som jag tidigare skrivit i Kerstins "farmor"-tråd fick Penny (Beronia) ungar samma dag som sin syster. Hittade samma dag en död bebis utanför boet och senare ett avbitet huvud. Har efter det inte stört henne och hon har sovit i sitt bo. Städade idag i buren och öppnade då boet där det låg rester av 5ungar till….
Känns trist… Tycker det även är konstigt att hon inte städade ut de andra bebisarna som hon gjorde med de första… Ja, ja, sånt är livet…

Kanske var hon för ung, en del unga honor *kullar* sina ungar själv inan de blivit mogna nog för att få egna ungar. Har råkat ut för det en gång för 5 år sedan med en hona.

Tja inte vet jag. Hennes syster från samma kull har det iaf gått bra för och jag tror de är födda maj-juni om jag inte minns fel
ajda :( beklagar.
Kanske var hon inte "mamma material" helt enkelt???
va trist att de inte funkade .. hon var juh inte så jätte ung heller (född 1/6-08)
Vad tråkigt, Lenore :( Det är inte kul alls när det blir sådär…

näste gång.
Förlåt att jag måste vara en "partypoopär" nu, men jag misstänker alltid 2 saker när det går sådär
- för undermålig mat
- sjukdomar
Jag tror nog mer det var förvirring, hon flyttade ju bara några dagar innan bebisarna kom.. Hennes syster har fått exakt samma foder som hon och hennes bebisar mår prima! Dom får varierad kost med alla slags sädesslag, fröer, groddar, grönsaker, frukt och även mejeriprodukter och kött emellanåt. har även gett babygröt innan/under graviditeten. Det är klart att om det händer igen så måste man ju ta ur henne ur avel men jag tror inte att det är ngt fel på henne..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Själv tror jag inte att det beror på stress, i så fall märks det ju på honan om hon inte är lugn och trygg och sådana honor borde ju ändå inte gå i avel.
Hon var lugn och trygg här, inte alls stressad. Hon har inte visat några som helst stress symptom, jag skrev inte heller att hon var stressad utan mer förvirrad.. Hon hade precis börjat bo in sig här, fått en "pojkvän", blivit på tjocken och sen flyttades hon till en helt främmande miljö. Andra dofter, nya människor, ändrad dygnsrytm mm.. Jag skulle i alla fall bli förvirrad om jag helt plötsligt efter allt detta fick mina första bebisar..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu