Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 756 ggr
MusBus
0

Ungar i nöd!

En av mina honor fick 12 st ungar för fyra dagar sen, men sorligt nog dog honan själv idag :/ Nu ligger hennes 12 ungar här utan mat. Vad ska jag ge dem och hur ofta?

En annan fråga, köpte en till hona från djuraffären igår, och hon ser ganska tjock ut. Kan man känna om hon är gravid eller kan man bara se det? Har en annan hona nämligen som är ganska tjock, nästan lika tjock som "den gravida" men hon har jag haft i mer än två månader och hon har aldrig varit i kontakt med en hane.

Mymlan
0

Esbilac modersmjölk ersättning för valpar det enda de tål. Köps på apotek o veterinärer. De ska ha mat 1 ggr/timme dygnet runt.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Muszimba
0

Om jag själv hade haft ungar som hadfe blivit utan mamma, så hade jag lyssnat på Mymlan. Hon är van vid ettr sådant här till fälle med alla de nappningar av musungar som hon har haft.

Mymlan
0

#2 Jo tack har nappat upp 10 musbebisar som miste sin mamma. Ett hiskeligt pillrigt är det. Går ej att jämföra med nappa upp kattungar, marsvinsungar som jag oxå gjort.

Jag klarade alla 10 ungar.

Muszimba
0

Mymlan, jag vet vilket jobb du hade under den mest kämpigaste perioden när du nappade dina musungar. annars hade jag inte skrivit att jag hade lyssnat på dig. Ju mer vana man har av detta, desstop mer lyssnar jag på den erfarenheten trots att jag har hållt på med möss sedan 15/12-2003. Det är bara att ta åt sig äran, Mymlan.

Om man v et vad man ska göra och har någon bakom sig som vet mer dessto bättre går det.Skrattande

Mymlan
0

Ja, musungar att nappa det var nytt för mig, tur man är sjukpensionär o bara går hemma o skrotar annars hade det inte gått. Hur trött man än är så måste man upp och ge dem..

Muszimba
0

Tycker att du ska ta åt dig all positivitet, Mymlan för du är en hedersknyffel för dina nappade musungar. Tänk er själva att nappa flertaet musungar 24 gånger per dygn och vara piggelin dessutom. Inte ens jag tror att jag hade orkat det.

[Thiah]
0

Hur länge nappade du dom så ofta?

Mymlan
0

Tills jag såg de börja äta själv av annat men då fick de även Esbilac i en skål i buren..

Druke
0

Oj, Mymlan! Vilket jobb! Det är nog inte många som skulle ha klarat av det! Väl kämpat, som sagt! All ära! 

Har du kvar någon av de ungarna nu?

Mymlan
0

Nej de vart nästan 2 år..

[Thiah]
0

wow det var duktigt mymlan :D

Mymlan
0

Alla var silveragouti så har en förkärlek till den färgen..

Pimu
0

Jaa .. de var verkligen "bra jobbat" .. säger som #6 .. Inte ens jag tror att jag hade orkat det.

Mymlan
0

Kan lugnt säga ngn piggelin var jag då rakt inte raka motsatsen. Men det är gjort, jag klarade det, alla överlevde *trodde innerst inne att jag ej skulle lyckas klara alla*. Vad då sova, sova får man göra sedan 6 fot under gräsmattan *S*

MusBus
0

Tack för svaren!
Putt, för min andra fråga.

[Thiah]
0

#15 är den "kanske gravida" päronformad???

Min tjockis var nämligen tydligt päronformad som gravid och numera bara allmänt tjock :d

Grodan
0

Flera av de jag också nappade upp blev gamla. Så ESBILAC är verkligen det bästa!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MusBus
0

#16 Jag vet inte riktigt hur päronformad ser ut. Är det lite som en klumpmage då eller? Är de smalare framtill? Obestämd Hur ser man skillnad på en tjockis och en gravid?

Och kan man inte känna om de har bebbar?

Kan någon lägga upp bilder gravida honor både fron sidan, framifrån och uppifrån.

Mymlan
0

Vet du hur ett päron ser ut?  Smalare upptill och tjockare i mitten o neråt.