Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 1171 ggr
gulzebra
0

Desinficera tillbehör, hur?

Har köpt ny bur åt Mistär. Eller ja, ny och ny, en begagnad :P Gav den ett klorinbad idag men visste inte alls hur jag skulle göra med tillbehören som medföljde. Vet inte vad som varit i buren innan (köpte buren på zooaffär, tippar på att nån lämnat in den) och vill således inte använda något utan att desinficera innan.

Tillbehören består av en pinne med en sån där muttergrejs för upphängningen, och så ett sånt där hårt rep med plaständar som man skruvar fast i gallret. Hur desinficerar man de? Buren fick sig ett klorinbad, men jag antar att jag inte kan göra samma sak med tillbehören… Eller kan jag det? Repet kanske kan slängas i tvättmaskinen? Hjälper det? Pinnen blir ju lite svårare på den punkten, hur sjutton desinficerar man trägrejer utan att riskera att lämna rester av klorin eller annat medel i träet?

Går det öht eller är det bara att slänga grejerna?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

KerstinL
0

Är du rädd för att det är kvalster eller annat levande i träet så är det bara att lägga det i frysen.. då dör dom rackarna.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Pimu
0

Jag använder grön sopa o skrubbar rent allt o låter torka

gulzebra
0

#1: Kvalster har jag inte ens tänkt på :o
Oroar mig mer för ev sjukdomar odyl, hur får man bort sånt? ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

AndreasS
0

Skulle inte virkon s fungera?

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

martinc
0

Koka i vatten? :)

vet att man ska gö de me grenar man tar in till reptiler bl.a.

gulzebra
0

#4: Mjae, blir nog svårt att skölja av allting i trä och rep antar jag, det suger ju åt sig :/

Muszimba
0

Jag brukar ha allt i badkaret i hett vatten, diskmedel och Ajax en stund, typ 25-30 minuter för att sedan tömma ur vattnet och sedan skölja allt. Sist så häller jag upp ljummet/kallt vatten i badkaret för att låta det få bli mer "urvattnat" så man slipper all medel. Då ligger det där i typ 25-30 minuter. För att torka allt så står en del på buren och de flesta trägrejerna på elementet i vardagsrummet. Tar några timmar att torka, men det är värt all tid.

jag har mössen i en anan bur under tiden.

gulzebra
0

Fast diskmedel och Ajax är väl inte desinficerande? Visst rengör det, men man får ju inte bort ev sjukdomar och sånt som kan finnas på grejerna…

KerstinL
0

Det finns ju alcogel att köpa på apoteket, det kan man späda ut med vatten och hälla på grejorna.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Vattnadal
0

Vircon är nog bäst, späd det enligt anvcisning och spraya på.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MP160
0

vart köper man vircon? ;o

Vattnadal
0

Apoteket, välsorterade djuraffärer, granngården.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MP160
0

okej, tack :p