Spring-hjul - less på alla dåliga!!!
Ja, jag är rejält less på at det inte finns riktigt vettiga mus-snurror! Eller snurror över huvud taget, till något djurslag. Dom som gör snurror, har dom aldrig haft smådjur själva?? Vad tänker dom med? Tårna?? Ja, inte smådjurens tår i alla fall, varken med eller på.
Jag köpte bra snurror i vintras, men bara två stycken, sedan finns de ingenstans, och när jag ber dem ta in, har tillverkaren slutat göra dem! Fast de gör pyttesmå varianter av samma.
Jag har sedan dess gått in i varje zoo-butik jag passerat, inklusive sökt på nätet. Nix! Grrrr. *sur*
Har provat att söka utomlands, för jag kan tänka att importera och vara återförsäljare - men jag är ingen bra internetsökare …
Nu fick jag "ett ryck" och gick ut och gjorde en egen snurra. Tog vad som fanns att tillgå; provar.
Såhär ser den ut
. Gjord av en kakburk. Jodå, den snurrar, och låter inte heller alltför mycket.
Nästan inte alls.
Fast ingen har varit intresserad att prova än. De flesta sover, och Dexter blev så glad att komma ut på lekbordet som var rent och omgjort att han inte hade tid att fåna sig med en "knasig helblank snurra". Sa han.
Det var ett prov, går det? Och JA det GÅR! Nu ska jag bara vänta tills min duktiga Hjärtevän kommer hem från utlandet om en vecka. Han är den händigaste människa jag vet, och kunnig, och vet vad man kan använda osv.
Sen ska här tillverkas snurror!!! Pronto! (Tror jag i alla fall
)
jag gillar de gamla hederliga väldigt bra (färgad plastbaksida och nät att springa på), så om man kan göra något sådant… baksida, nät att springa på, så att kiss och bajs ramlar ut, men som INTE rostar… i lagom storlek på ställning…?
Försöka duger… 

Ja bra hjul på ställning vill jag också ha… *ler*