Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 496 ggr
amaira
0

Inez och Zabine

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inez och Zabine kanske ska byta hem och alltså flytta.

Inez (dove) till vänster, och Zabine (champagne/tan satin) till höger.

amaira
0

Inez, Zabine, och Zinny är tre systrar som hos mig bor i en "jättestor" öppen bur. Sedan flera veckor tillbaka. De rymmer inte, de hoppar inte, de ramlar inte, det händer alltså aldrig, att de försvinner från sin bur!

Buren står på en liten byrå, så de kan inte "gå" ifrån buren, utan måste hoppaner på golvet om de vill därifrån, och det gör de absolut inte.

Buren, ja det är en kaninbur med 1 meters längd och 55 cm bred. Fann den ny för under halva priset, och då köpte jag den omedelbart.

Gallret skulle jag ju kunna ha på, det skulle dom gilla att klättra på och i - men jag tycker det blir för "klumpigt", det hindrar MIG från att komma åt buren invändigt på ett enkelt och smidigt vis, sådär varje-dag-till-vardags. Och så är galler så jobbiga att göra rena.

Den härliga gallerburen som de har en del av inne i sin bur, köpte jag på loppis för ett par tior i somras. Den är kul, och där klättrar de gärna. Givetvis är dörrar öppna och taket borttaget. Skrattande

Sedan har de ett par springhjul, diameter 20 cm, och en kartong med "mushål" (ni ser den till vänster) som tryckts ner i en yta som är lite för liten, så det finns alltså ett "rum" inunder, där de älskar att gräva.

De har ett par stubbar, och lite mossa i en hörna inne i gallerburen. I mossan valde de att bygga sitt bo! De har hämtat massor med papper, som de gnagt i bitar från underlaget, för jag har alltid en tiding (med klamrar borttagna) under burströet, som de brukar jobba hårt med att fixa bitar ifrån.

Rädda möss kan jag inte ha i sådana här burar, för då får jag aldrig se dem mera. Förvånad

De här sötnosarna ropar jag på, så dyker det snart upp en liten nyfiken nos någon stans ifrån. Kyss

amaira
0

En till burbild.

amaira
0

Zabine poserar.

amaira
0

Inez.

amaira
0

Inez igen.

amaira
0

och Zabine

amaira
0

Syster Zinny viskar hemligheter i Zabines öra.

amaira
0

Kan visa bild på Åsåsöt också, för hon är också till salu. Chocolate/tan (med blekgen och ganska ljus tan)

Muszimba
0

Å så söt man kan varanär man är en chokladig tjej vid namn Åsåsöt.Skrattande Vill smaka på chokladig liten tjej.

amaira
0

Åhå, åhå, glupska Muszimba i farten igen, hon som äter möss på löpande band … Tungan ute

Muszimba
0

Zpoted Delilah i blomsterbuketten

amaira
0

WOW vilken blomstermus det blev av henne! Skrattande

Muszimba
0

Här kommer Little Zpider som också var i blomsterbuketten. Äter ju gärna godismöss, amaira.

Muszimba
0

Båda på karantänburen som står i mitt sovrum så jag kan klappa på dem från sängen.

amaira
0

Sätter in dina bilder i självainläggen! Skrattande

Muszimba
0

Dom är rena klätterfiorna i både blomster och på matte.Kyss

Susmus
0

Vad kul att få se mer bilder på Inez och Zabine! =) Och på deras systrar. Om det är systrarna? :) Åsåsöt gör verkligen skäl för sitt namn!

Muszimba
0

Jodå, det är systrarna till Inez och Zabine som är på bilderna i #11, 13 och 14.

amaira
0

Dom växer - som möss brukar göra.

Fast den enda jag ser, av systrarna, är Zinny, som är den enda jag har kvar i kullen. En pigg, rar, och trevlig tös.

issa83
0

Guud vilken vacker färg och lyster Zabine har!Kyss