Fan! Petit Fours söker hem
Enbart som sällskapsmus.
Han har flyttat från brorsan som skulle få en fru. Ensam började han barbera sin pung, så nu duger han inte till avel längre, trots sitt otroligt trevliga sätt och sin fina färg och vackra päls.
Tänkte ta bort honom nyss, men han vibrerade så i min hand, att han blev kvar ändå. Nu vet jag ju att det är svårt att hitta folk som bara vill ha en hane till sällskap, men finns det någon, så finns han här och vill flytta.
Man kan ju diskutera hur dåligt möss med stereotypa beteenden mår oxå. Nyss tänkte jag: Dåligt, det är bättre att ta bort honom. Men med honom vibrerande och mysande i handen så kunde jag inte tänka så längre. Han sitter kvar i sin bur, men fick ärva en gammeltant av en annan hane, så att han får sällskap i alla fall….
Lägger in ett fot oxå.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hur gammal är han?
Jag vill så gärna ha en mus, ju… Kanske kan övertala mamma, om jag säger att "om det inte går bra, så lever han inte så länge till"…
Ett, ett och ett halvt år är ju inte så länge, då…

Han är född 6 maj, så typ rätt exakt 7 månader. Jag ska ner till Sthlm 13/12 för adventure dog conference och är hela dgaen på Torhildsplans gymnasium som jag tror ligger på kungsholmen.
Sen ska jag troligen ner igen 15/12 för att kika på en del djuraffärer sen hem till Kent och Kerstin och deras lokal för att kika på fisk.
MVH Elin
Fan.borde bo i sverige…suck :P

Puttar upp en gosig sällskapsmus på 7 månader!
MVH Elin