Hur kan jag hjälpa honom?
Har nu särat på mina två bråkande hanar. Men den som blev "mobbad" är så liten jämfört med den andre..Och han äter och dricker dåligt..
Kommer han dö? Hur kan jag hjälpa honom att få tillbaka matlusten?
Har du köpt nåt speciellt musfoder? Och vätska kan du få i honom genom t.e.x ärtor eller annat grönt.
Synd om han mår dåligt….
Men är det vanligt att dom blir så här?
Han får osockrad musli blandad med musmat, torkad frukt och nötter. Suck…stackars min lille kille
Ta avocado, mosa den mosa även ner en klick äkta osaltat smör.
Akta så du inte får med del av skalet och kärnan de innehåller blåsyra. Köttet på avocadon är riskfri att ge.
Barnmat för bebisar, barnvälling, barngröt.. Ärtor, majs, broccoli, blomkål, haricornverts *hur det nu stavas*. Fiskbullar och potatis *givetvis kokt*, rå lax *ej gravad*.
Umgås mycket med han han kan vara lite deppad oxå.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#4 oki jag provar. Vad ska det vara för barnmat?Finns ju allt möjligt nedmosat i det där burkarna

Är du säker på att de verkligen bråkade Issa?
vid flytt så kan det vara lite smågrufs bara, det är mer för att de ska ställa upp rangordning osv.
Jag tror att din lilla choklad nu saknar sig bror och därför ej äter bra.
Åt han dåligt innan också?
Dem har ätit superbra hos mig bägge två.
De gick i en stor grupp med pojkar samt pappan som flyttade in lite senare.. Jag har aldirg haft nå bråk men vid ny miljö och ny medlem så måste de fixa till rangordningen lixom =)
ring mig om du vill prata om det!
#5 Ta vad som helst 5 månaders maten, 1 års maten.
av barnvälling o barngröt kör jag på det som är från 1 år.
Har provat med lite allt möjligt nu. Han vill inte ha…När jag har honom ute kryper han bara intill mig i handen eller på bröstet och ligger där och blir klappad. Har verkar sakna närhet nåt enormt…

#6 Hon skrev i en annan tråd att han jagade honom och bet honom i rumpan hela tiden. Det kan man väl säga att ärt bråk. Om mina hanar småbråkar lite vid burstädning kanske de kan få fortsätta bo ihop. Men om de biter så att det blir märken delar jag dem på en gång, samma sak om den ena blir så stressad att den inte får äta och växa som den ska.
Jag köper aldrig barnmat till mina djur. Tycker att det är läskigt med tillagad mat som håller länge och det måste tillsättas vitaminer i. Mina systrar har lagat egen barnmat de senaste åren, just för att det är så mycket nyttigare. Tratta i din lille mus gröna ärtor, lax, avocado, ägg, smör och annat nyttigt, rått och färskt, så att det innehåller allt nyttigt naturligt.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Testa ge han när han är hos dig ta lite på fingret stryk på hans mun de gillar ej känna sig smutsig.
Nu kan han vara deppig men kan oxå vara sjuk så gå hellre en gång för mkt till veterinären, be dem kolla så han inte är sjuk.
Möss har hög förbränning så de måste äta. När du är hos veterinären be få sprutor utan nål så kan du dra upp välling i det o droppa i hans mungipa, hjälpa han lite på traven. Esbilac för valpar är oxå bra..
#6 bråkade gjorde dom ju inte. Han bråkade aldrig tillbaka utan blev bara jagad när han rörde sig nånstans i buren…oc så växte han ju inte medans hans bror nu är dubbelt så stor…
Så himla tråkigt…och även om han "elaka" bror kanske är en mus som mår bäst av att vara ensam så sitter ju nu den lille mobbade i samma ensamma sits. och han vill nog inte vara ensam. Letar nu med ljus och lykta efter en eller fler gammal honor åt honom

Är han dålig kan han ha svårt att hålla värmen själv. Lägg in en varmvattenflaska till honom.
Du måste få i honom näring och värme om han ska klara sig. Droppa honungsvatten från fingret direkt i munnen om du inte har en pipett eller spruta. Får du i honom någon liten droppe och får upp värmen på honom kanske han börjar äta själv.
Är han biten så att han är sårig?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#11 Har en gammal hona som gått med hane VD Faffnir *R.I.P* vart ej dräktig MEN kan bero på hanen ej hade ngt skjut att ge.
Jag kan PM:ar dig ett erbjudande
#12 nej han har inga sår vad jag kan se.Han verkar må psykiskt dåligt. Det är stooor skillnad på han och hans brors beteende. Han är som en liten ynglig ledsen hundvalp..medans hans bror är pigg och glad och stor och välmående
#15 fin…men svårt med transport..suck
Han gick precis bort…
Då var han ej frisk och det var nog därför brodern var på han de ser ju sådant snabbare än vad vi gör när ngt är fel. Sedan en frisk mus äter. Han kan ju ha varit sjuk från början utan någon såg det kan ha legat latent och brutit ut vid miljö ombyte, vid stress..
Ledsen för din skull..
Samma med min lilla…..han verkade med ha dött utan bråk…..
Sånt händer tyvärr ibland och det är sorgligt.
Massor av kramar till dig vännen!
P.s vill du ha någon ny liten vän så vet du att från V-ås till dig ordnar sig alltid transporten.