Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 985 ggr
mices
0

Mushonor till salu

• Neeko Hona Astrex Satin Albino Eng. Liv
  • Minoko Hona Astrex Svart/vit Broken Eng. Liv
  • Michiko Hona Astrex Black Eng. Liv

Dessa 3 damer söker ett nytt kärleksfullt hem. Minoko ska absolut inte ha några fler kullar. Hon klarar inte det eftersom hon redan haft för många. Neeko och Michiko kan däremot tas fler kullar på om man vill det. De är hur goa som helst. Men innan de flyttar ska de bli behandlade mot ohyra. Ska till veterinären nu i veckan med dem och se efter vad det kan vara.

De har dock ingen stamtavla utan är födda på ett naturbruksgymnasium men har bott hos en tjej i hela sina liv. Och nu hos mig. Minoko har en kull just nu och jag vet inte hur många som blir kvar eftersom jag inte alls tror hon klarar av den. Hon är över 1 år och har fått en kull på 19 ungar dock bara 15 ungar kvar nu. Jag har gett henne mkt och näringsrik mat så det kan inte bero på det. Kanske har hon blivit stressad av att ha bytt hem. Men om någon är intresserad av att ge dessa damer ett nytt hem eller kan tänka er en unge när de efter 4 veckor blivit redo att flytta så hör av er! 

Bilder kommer på de små liven snart…

mandymoo
0

Hur gamla är dom andra 2 honorna - du skrev att Minoko är över 1 år, men dom andra?

Grodan
0

Ja, vi vill hemskt gärna se dem. Vilket naturbruksgymnasium kommer de från? Vart finns mössen - vilken del av Sverige?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mices
0

Kommer med bilder så fort jag fått hem min kamera som min syster snott Skrikandes Honorna är 4 månader och 2 månader. Dessvärre var en kompis hit idag och ville ha dem sen när ungarna inte är beroende av dem längre. Eller av albinon men den lilla behöver ju sällskap så hon får också stanna så länge :) Men Minoko kommer vilja ha ett nytt hem sen efter att ungarna är oberoende av henne. Jag bor utanför Uppsala men pluggar i Uppsala så dit är det inga problem för mig att ta mig. De kommer i från Ösby naturbruksgymnasium i Sala.

Grodan
0

Tack!

Ska du sälja alla mössen? Varför?

mices
0

Jag fick höra tala om dessa och ville hjälpa dem snarast men tycker de ska få hem där någon endast bryr sig om dessa honor. Min kompis har inga möss sen innan. Vet dock att hon är duktig med djur och hon brukar hålla på med mina möss och jag ska hjälpa henne men det känns bra när de får komma till någon med all uppmärksamhet riktad på dem. Jag har ju lite fler djur så det känns inte som om jag kan ge dem tid som de verkligen behöver. Och allra helst den äldsta honan som jag frösker hitta ett bra hem till nu. Tyckte så synd om henne.

Ungarna ser jag ingen anledning att spara 15 stycken av :P Och om de är hanar allihopa så absolut inte… Min pojkvän klagar redan som det är över lukten så 15 hanar till funkar nog inte för hans del ;) Men kommer absolut inte sälja alla ungar. Blir nog någon som får stanna kvar här.

mices
0

Nu har jag könen på ungarna. Jag är till 99,9% säker då jag främst kollat spenarna.

• Svart hane vit pannfläck* (Till salu)
  • Albino hane
  • Svart tan hane vit pannfläck (Till salu)
  • Svart tan hane (Till salu)
  • Svart hane (Till salu)
  • Svart hona vit pannfläck (Till salu)
  • Vit hona med svarta fläckar
  • Albino hona
  • Svart tan hona (Till salu)
  • Svart tan hona
  • Svart tan hona vit pannfläck
  • Svart hona
  • Svart berkshire hona (Till salu) 

Kommer bilder så snart som möjligt förhoppningsvis :) Söta som tusan är dem. Syrran har hjälpt mig kolla könen och till och med hon tycker de är söta fast hon inte gillar möss. 5 hanar och 10 honor.

* (ser väldigt liten ut vet inte om han klarar sig)

mices
0

Vet inte om jag skrivit att alla ungarna är astrex. Men det är den iaf :)

maddemusen
0

Bilder ??? väntar och väntar…….Flört

mices
0

I dag kan jag nästan lova att det kommer bilder :) Har behandlat de mot löss nu iaf. För det var det de hade. Behövde endast göra ett besök hos veterinären för att de skulle se det. Vilket var bra för min plånbok ;) Och så klart för dem också. Vill inte stressa upp mina små muslingar i onödan. Det kan eventuellt ha blivit ändringar i vilka som är till salu och inte men ni får se när bilderna kommer. Glad

Grodan
0

Vad skönt att du hittade en bra veterinär. Vad behandlar du dem med?

mices
0

Frontline som jag sprayat överallt. På djuren inredning och burar. Ska spraya inredning och burar sen igen när det gått ett tag. Och om det inte funkar ska jag återkomma så skulle hon skriva ut något annat åt mig.

Om ungarna nu överlever allihopa så har jag kommit på ett namntema. Delstaternas huvudstäder i USA.

Killnamn:

Trenton -

Little Rock-

Austin -

Denver -

Dover -

Tjejnamn:

Tallahassee -

Juneau -

Honolulu -

Topeka -

Augusta -

Santa Fe -

Albany -

Providence -

Madison -

Cheyenne -

amaira
0

Nämen, vad fina namn! Kyss

maddemusen
0

Nu dör jag snart nyfikenhet…kan man inte få se de små??Flört

mices
0

I kväll ska jag ha över bilderna på mössen till datorn. Jag glömde usb sladden hos syrran så korten är tagna men måste lägga in dem :)