Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 538 ggr
issa83
0

Han lever!

Kunde inte bli lyckligare. Min lille choklad kille jag skrev om här förut, som var mobbad och jag flyttade isär honom och hans bror. Han är inte alls död!! Han lever!han sov tydligen bara. Och vaknade inte när jag petade på honom. Sen blev jag så ledsen när jag trodde att han var död att jag inte rörde honom mer. men när sambon kom hem så kikade han till honom. och han lever:)

Så knäpp jag var som fegade ur så och inte kollade ordentligtSkäms

Guldgruvans1
0

Åh, vilken lättnad!!

Men då ska du nog ganska snart finna honom en pensionärs-tanta eller två….

Kram på dig vännen!

[Thiah]
0

Vem sjutton skulle våga kolla noggrannare :D

Mymlan
0

#2 Jag, jag plockar helt enkelt upp dem, sover de hårt så vaknar de annars inte.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Thiah]
0

#j3 jag är glad att det inte hänt mig :D

issa83
0

Nej det var verkligen otäckt! Var helt säkert på att han var död när han låg så stilla…Förvånad

amaira
0

Haha - ja, ursäkta mig Skäms men jag tänker på min Figaro. Han var en baddare på att sova! Jag vet inte hur många gånger jag var säker på att han var död. Sov som en stock! Inte mycket som störde honom inte, inte ens när jag petade på honom, inte i första taget.

Så småningom kunde han sticka upp en nos och undra varför man inte fick sova i fred är för! Jag har aldrig varit med om maken, och knappast när det gäller en mus!

Din grabb kanske helt enkelt var utmattad, efter att behövt leva på helspänn? Han kanske behövde sova ut ordentligt, och hämta sig efter stressen.

Ge honom nu mycket god mat, mycket lugn och ro, men också mycket kärlek.

issa83
0

#6 hihi ja dom är enna riktiga skojare som skrämmer en sådär!!ObestämdKnäppisar!Tungan ute

Ja idag verkar han lite piggare. Han har ätit lite av sitt torrfoder och lite pasta. Blev så glad när jag såg att han åt. jag hoppas han piggnar till nu. Denna lilla mus gick rakt in i mitt hjärta och jag skulle bli förtvivlad om han inte blir frisk.

Liz85
0

Ibland får man lätt panik för djuren…

Jag skulle antagligen blivit så rädd att jag plockat upp honom direkt för att se om jag kunnat göra något. Är sån där "musmamma" som liksom alltid kollar när något verkar fel, om det så bara är att det ser ut att vara ett sår på en tass, som sen visade sig vara inbillning.

Hade för övrigt en guldhamster förut som tydligen kunde sova väldigt tungt. Han låg platt i mitt knä ett bra tag och när det var dags att resa mig upp rörde han inte en muskel (helt slapp!) även fast jag höll honom så att han blev "dubbelvikt" och till och med skakade och vände honom på rygg. Först efter den behandlingen gav han ifrån sig en nysning och öppnade ett par ögon som frågade mig om det där var nödvändigt… *hehe*

Druke
0

#8 Haha :D Vilken sjusovare!

issa83
0

#8 ja det var inte dåligtTungan ute