Vattnadal presenterar Å-kullen
Så kommer Å-kullen. Ni som träffat min X-kull på två, vet vad detta blir. Fler argente creme.
Mamman är Vattnadals Ingefärskaka, som jag inte trodde tänkte få några ungar alls. Hon gick med VD Citronpaj (ar-cr lhhur länge som helst, utan effekt. Helt plötsligt en dag, så blev hon dock tjock och klämde ur sig 2 ungar. En son, VD Xtra ost ar-cr slh och systern Xtra allt, ar-cr kh. Otsen bor med pappa och Allt flyttade med mamma till en ny bur, där Ingefärskakan får en andra kull på en hane och 4 honor till. Tyvärr fick hon en tumör och den växtre fort, så jag tog bort henne nu när ungarna var 4 v gamla. Kakan blev 1 år gammal, engelsktypad och rö vit fast hon inte var vit, utan något blekt blekt något.
Börjar med storebror Xtra Ost. Fast han stannar så länge han och pappa gillar varandra!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#2 Även han en skönhet.. Blundar för fullt..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Tihi, hon är sådär knasigt krusig, var det Amaira som hade såna förr?
MVH Elin

#6 Jag har det där "knaskruset" kvar, tycker det är gulligt. Men mitt knaskrus innefattar även knaskrusiga morr hår, som dock rätar ut sig med åldern.
Vad söta de är, dina åkerbär. Precis som rikitag åkerbär är de verkligt goa. Glassbilden gillade jag mest. (#2)
oohh .. #5 .. satin lh .. passar mig sååå fiiint ..
.. får jag tinga ?
#10 Var före dig..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jasså .. ok .. 
men de ser alla lite olika ut i färgen… vet du VAD för ar-cr de är? ex ch ar-cr, bl ar-cr, li ar-cr etc…
kan du se skillnad på de olika ar-cr än?

#13 Nej, de är läskigt ljusa nån av dem, än gränsade till vit för bara en vecka sen, nån av de andra är mörkare. Kanske om jag sätter mig i bra ljus och skådar med skarpa ögon…
#11 Fast jag har aldrig gått på om folk säher före att de vill ha. Har sagt det förr, och säger det igen nu. För mig är det viktigt att de hamnar hos rätt person, och passar dem bra för avelsplaner, eller om jag tycker att de ska vara rena sällsisar, så går det först.
MVH Elin

Puttar upp för Åkerbärssorbet eller Åkerbärsparfait, på foto i #7 och 8.
MVH Elin