Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 602 ggr
Terato
0

Råttvakt till två töser? OT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kollar här också..

I nya lägenheten är det så öppen planlösning att det inte går att ha råttorna ute utan att råttsäkra överallt.

Grejen är att vi inte kommer kunna göra det förrän om ungefär 1-2 veckor.

Mina gammelråttor är liksom mössen nöjda med att skutta runt i sängen och på soffan så de flyttar jag inte på i onödan.

Men jag tänkte kolla lite om det finns någon som skulle kunna tänka sig att ta hand om Nemi och Matilda, mina två yngsta råttor, i 1-2 veckor?

Det är två 7 månaders supersnälla, aktiva, glada och sällskapliga råttöser som inte gillar att sitta i bur! :P

Man bör kanske ha en aning koll på vad det innebär att ta hand om råttor. Råttor äter samma saker som möss men är inte såna djur som nöjer sig med att springa runt på ett bord utan de utforskar gärna överallt så man måste ha ett rum som är "råttsäkert". De kan tugga sönder saker, särskilt kablar. De vill gärna klättra på dig hela tiden och vara precis så dryga som de vill.

Men om någon trots allt känner att de har lite tid över så hojta till!

Jag bor i Gävle!

Matilda på bilden

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Denna kommentar har tagits bort.
Terato
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nemi!

teratos.r8or.se

Pimu
0

.. men .. oohh .. skulle vara såå roligt att ha springande råttor hos mig igen (var såå länge sen) .. men tyvärr KAN JAG INTE Skrikandes .. har juh 2 katter o en hundvalp som inte heller gillar att sitta i bur .. Tungan ute

axilur
0

Har inte heller möjlighet, annars hade jag verkligen velat ställa upp. Men var tvungen att säga att töserna var SJUKT fina!

/Anneli

Vattnadal
0

Här skulle de tyvärr oxå bara få sitta i bur, för att inte fölrsvinna eller bli uppätna….

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Muszimba
0

Matilda, är det hon som var kompis med mig på utställningen 1/11?

Terato
0

Ja, de är jättefina och goa!

Hehe, nä, bortsprungna och uppätna vill jag inte ha dem! :P Och inte vill jag att de konkurerar ut några andra djur heller, förstås!

teratos.r8or.se

Terato
0

#6 Hihi, ja, det är din kompis!

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Tyckte väl att jag kände igen busminen på henne. Kan ju bara säga att du hade INTE fått tebax henne om jag hade passat dem.SkrattandeOskyldig

Terato
0

#9 Haha, Mäh!

teratos.r8or.se