Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1045 ggr
Mymlan
0

Älla

Minns ej vem som hade henne men hur gick det vart det nå ungar?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

axilur
0

SwilMer är Ällas ägare. Det står litegrann i hennes tråd "Bebisar påväg?", men det skulle vara kul med en liten uppdatering på hur det har gått! Glad

/Anneli

SwilMer
0

De ligger fortfarande i magen (tror jag, har inte kollat idag eftersom jag sovit hos pojkvännen). Tycker hela tiden de ser ut som de ska komma ut vilken sekund som helst. Men Älla verkar inte ha bråttom. Hon ligger bara i sitt hus ner bäddad (med papper runt hela sig) och sover.

För en vecka sen märkte jag att de var lite blod på pappret som används som bomatrial och att hon sköt in höften under sig och att hon tvättade sig i baken ofta. Trodde då de var dags, men tydligen inte.

Nu en vecka senare så har ungarna flyttats från sidorna av magen till under magen. Så Älla går på tå för att komma fram :P Hon är kletig vid slidöppningen (tvåttade för någon dag sen henne där eftersom de tårkade).

Tycker hon gått rätt länge. Satte ihop hanen och hon 6 november. Och de sov bredvid varandra från första dagen så hon acceptera han snabbt.

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Grodan
0

#2 OUPS!!! inte bra!!!

Du har ju gjort förvånandsvärt bra observationer, hur har du kunnat missa det uppenbara?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

SwilMer
0

#3 Vad är det då? :S Nu blir jag ju orolig.

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

amaira
0

Jag tror att du ska ta henne till vetrinär omedelbart, akut, så fort du bara kan.

Kram.

Grodan
0

Ungarna är döda i magen…

Du såg henne ha värkar för en vecka sedan, kanske födde hon någon unge, men av någon anledning fick hon inte ut resten.

axilur
0

#6 Slutar värkarbetet helt om ungarna dör? Vad händer om man inte tar henne till veterinären? Det lär ju inte vara så himla skonsamt mot kroppen att de ligger kvar iallafall, kan jag tänka mig, men är det helt omöjligt att hon får ut dem själv?

Uscha, lycka till nu! Rynkar på näsan

/Anneli

Grodan
0

#7 jupp, ungarna hjälper till under förlossningen.

hon kan ju dö, givetvis, om hon inte får hjälp med att få ut ungarna. tetracyklin t ex framkallar sammandragningar så att ungarna kan komma ut. hon kan även få ut dem själv, speciellt om de kapslas in, så småningom - dock tyder inte flytningar på det…

möss är inte som människor och jag har aldrig hört talas om att en hona dött av förgiftning, men det bör nog inte uteslutas att de kan det

jag rekommenderar swilmer att ge älla en stor dos tetracyklin ett par dagar (1-3) för att först få ut ungarna och sedan för att få bukt med infektionen i livmodern

axilur
0

Hur har det gått?

/Anneli