Omplaceringsmus; Molly
Molly är syster till Ezri och Afrika. Jag har inte heller något exakt födelsedatum på denna dam, utan samma uppskattning att hon är född i augusti i år.
Molly är så fruktansvärt söt. Hon ser ut som en liten piratmus med sin svarta fläck över det ena ögat :D
Hon är nästan lika modig som Afrika och blev snabbt min mosters favoritmus. Molly kan sitta still i handen och bli klappad, men hon kan också vara på äventyrshumör och då har hon ju inte tid med sådant trams, utan då vill hon krypa runt innanför tröjan och busa. Oftast somnar hon i tröjärmen när hon har utforskat allt klart.
Molly älskar att springa i hjulet. Men det är också jättespännande att komma upp på ett köksbord med diverse kartonger och småkrafs.
Tyvärr har jag knappt pysslat med dem alls de senaste veckorna, så det krävs lite jobb och tålamod för att vinna deras förtroende.
Anledningen till varför jag omplacerar henne och flera andra av mina möss kan du läsa om här.

Hon skulle ju kunna vara av intresse för dutchavel! Jag har lite funderingar på att göra något försök, då jag faktiskt fått några halvfula dutchar här hemma nu…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#4 Åh, tror du? Det tar jag och Molly som en komplimang! 
Tänkte precis samma sak som Vattnadal, att hon vore ett ämne för dutch-avel, om hon har hälsan o temperamentet. 
Skitfin tös!
Tack, vad kul att höra! 
ögongodis ju nåvv
Hoppas någon intresserad av dutch-avel köper henne då! 
/Anneli
Druke! Dom är alla jättefina tjejer.. Och om jag läst rätt om alla har du lyckats fint så var stolt =D
Tack, Thiah! Vad rar du är :)

Jag är klart intresserad, då jag just nu har en hel del tecknat knas som jag tänkte projekta på. Frågan är ju hur vi löser det med frakt.
Jag bor närmare Söderhamn än Gävle, ska till Sthlm på lucia och åker till Alvesta i Småland i slutet av januari (55:an mellan Uppsala och Norrköping, sen E4:an till Värnamo).
MVH Elin
#12 "Tecknat knas"?
Ja, frågan är hur det blir med frakten… Jag ska fundera lite över det och återkomma med förslag.

Mitt tecknade knas är nandat, som gett en del dåliga dutchar, som kanske kan ge hyfsade dutchar med din hona!
Vet inte riktigt var du bor, men om du på på något vis kan ta dig till tex Norrköping eller annat jag passerar 23 el 25 januari, så passar det fint. Jag ska kolla med mina kursare oxå, om någon kan ta med henne upp till Sthlm till lucia annars…
Återkommer!
MVH Elin

Har en kursare i Karlstad, ska kolla med henne!
MVH Elin
#15 Åh, det låter ju jättebra! Annars har jag en alternativ lösning som jag PM:at till Muszimba (då hon är intresserad av Elsa, Ezri och Ylva). Den är att jag och min pojkvän tar bilen upp till Stockholm någon dag och lämnar Elsa, Ezri, Ylva och Molly där, så kanske du kan hämta Molly hos Anna när du är i Stockholm?
Molly är nu bortlovad till Vattnadal och flyttar till sin nya matte inom en, förhoppningsvis, snar framtid! 
Vad bra! 
Hoppas Molly blir en ny stammoder till dutcharna i Sverige… (om hon, som jag skrev ovan, har hälsan och temperamentet)

Lilla Molly är en riktigt liten nyfiken dam.
Åh, vad kul att det sitter kvar! Det känns som jag nästintill har vanvårdat dem :/

alla är jättenyfikna och gosiga. 3 av dem var tillochmed uppe hos min kompis och mös, hon är en hundmänniska egentligen.

Har nästan lust att musnappa Molly så att hon inte flyttar till Elin..

Försök inte förstöra mitt avelsprojekt på dutch nu! Då får allt hitta på ett eget!
MVH Elin
Hihi