Musen dog
Min mus blev biten av katten för några dagar sen och nu idag så dog hon. Jag gjorde vad jag kunde och hon verkade återhämta sig men idag är hon borta. På veterinärmottagningen kunde de inte göra något åt det, hon såg mest förvånad ut när jag frågade om jag skulle komma in med henne eller om det fanns något att göra.
Nu har vi då alltså en mus kvar. Hon är cirka ett år gammal och jag vill ju inte att hon ska vara ensam men jag vet inte hur jag ska göra om jag ska köpa en ny mus eller göra mig av med henne till någon som har plats för henne.
Hon är köpt på zoo och ser ut som en ko ungefär. Vi kallar henne kossan. ;) Svart och vitfläckig. Inget vidare temperament egentligen eller jo det har hon men inte med mig. Sambon älskar hon. Mig nafsar hon när jag stoppar ner handen i buren. I handen är hon dock en prinsessa.
Någon som har något bra tips på vad jag ska göra? Jag är lite i chock just nu och det känns inte så kul att jag inte kunde göra något för att förhindra hennes död.
Nej va trist att hon sen dog. =( Du gjorde i alla fall allt man kan göra och det tycker jag var duktigt.
Jo jag vet att jag förmodligen gjorde allt jag kunde göra och hon verkade ju ändå bli lite piggare. Men vad gör jag nu med den andra musen? Hon måste väl ha sällskap? Måste hon inte det?

Tråkigt att hon dog
Mmm, jo det är väldigt tråkigt att hon dog. Känns hemskt att katten kom åt svansen och fick tillfälle att bita också. Det har aldrig hänt förr och förstår inte hur det gick till eftersom musen var i buren, men det hände och nu sitter jag här med en kossamus som inte har någon kompis och vet inte hur jag ska göra.
Jag tycker att Kossan ska få en kompis. Välj en tam och snäll från privat uppfödare som inte nafsar dig… 
Hehe, ja då är det bara att leta då med andra ord. Det roliga är att denna är snäll mot sambon men inte mot mig. Så tam är den väl kan man säga men inte mot mig… Rolig mus.
Jag ska se om jag kan hitta något. Hoppas att den stackarn inte dör av ensamhet tills jag hittar något som är möjligt att hämta hem utan större problem. Tror inte att det finns någon uppfödare i Örebro. Men det kanske finns någon i närheten. :)
Stackars kossan. Tycker synd om henne faktiskt… Hennes bästa kompis finns inte mer.

Jag har nu en mus som bodde själv under en tid innan jag hittade nya kompisar till henne sedan hennes kompis fick somna in, så det ska kunna gå bra. Håll på med lilla Kossan lite mer än vanligt så kommer det att gå bra. Vet att det finns några uppfödare runt Örebro och Västerås, bland annat Pimu.
Ah, okej. Kanske ska passa på att fråga. Än så länge ska jag försöka se till att kossan får gos och sällskap så mycket som det är möjligt. Hoppas att hon inte saknar sin kompis alldeles för mycket bara…
vet att det finns en uppfödare i örebro på Zoonen.com Marre666 har jag för mig att han heter .
Och synd att din mus dog :(
Tack för ditt svar. Den andra musen dog inte långt efteråt den också så nu känns det som att jag tar en paus ifrån musandet ett tag. Min gissning är att hon dog av ensamhet. Ett marsvin gjorde det när jag var liten.
Beklagar. Så tråkigt att de dog för dig.
Däremot tror jag inte på att musen dog av "ensamhet". Möss brukar inte göra det, möss är överlevnadskonstnärer.
håller med amaira lite, tror inte heller den dog av ensamhet… visst var den uttråkad och ensam, men inte dör man väl av det?
Lusthan, vore jättekul om du nästa gång du funderar på möss skaffar kanske tre honor från en uppfödare i SVEMUS.